13/11/2019

Estudien els efectes beneficiosos d’un extracte natural ric en polifenols sobre l’envelliment de la pell

Es necessiten 60 voluntaris majors de 35 anys, sense cap malaltia crònica, que participaran en aquest estudi del grup de recerca NFOC-Salut de la URV, a través d'Eurecat

El Grup d’Investigació en Nutrició Funcional, Oxidació i Malalties Cardiovasculars (NFOC-Salut) del Departament de Medicina i Cirurgia de la Universitat Rovira i Virgili a través del centre tecnològic Eurecat i de l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus han fet una crida amb l’objectiu de trobar 60 voluntaris per participar en un estudi destinat a avaluarsi la ingesta diària d’un extracte natural ric en polifenols pot tenir efectes beneficiosos sobre l’envelliment de la pell, a través de la millora de la seva elasticitat.

Aquesta recerca vol veure aquests efectes mitjançant un seguiment clínic del consum de l’extracte, que tindrà sis setmanes de durada i requerirà la realització de tres visites presencials, on es realitzarà un seguiment de la dieta, del consum del producte i es farà l’estudi de la pell i una analítica sanguínia.

Per poder participar en l’estudi, els voluntaris hauran de fer una visita prèvia per comprovar que presenten o no els aspectes que indiquen un grau determinat d’envelliment de la pell que podria beneficar-se del consum de l’extracte. Els voluntaris han de ser no fumadors i no presentar malalties gastrointestinals cròniques. En aquest cas, tampoc hi poden participar dones embarassades o en període de lactància.

Els estudis de recerca es duen a terme a la Unitat de Nutrició i Salut d’Eurecat, situada davant de l’Hospital Sant Joan de Reus. En cas de no complir aquests requisits, la Unitat de Nutrició i Salut d’Eurecat duu a terme altres estudis, per als quals també es requereixen voluntaris, de forma que serien avisats per participar en altres recerques.

S’ha habilitat el correu electrònic estudis@eurecat.org i el telèfon 636 944 723, perquè les persones que vulguin participar en l’estudi s’inscriguin com a voluntàries o consultin els seus dubtes.