15/12/2017

Expertes de la URV i internacionals exposen els darrers avanços en la recerca en Infermeria

Un centenar de persones han participat a la desena edició del Seminari Internacional d’Investigació en Infermeria

Una de les taules rodones del Seminari Internacional d’Investigació en Infermeria.

Visualitzar la recerca que s’està duent a terme a la URV i en diferents països europeus, és el que s’ha fet aquest dijous durant el seminari anual d’investigació en Infermeria. Aquest any ha arribat a la desena edició i ha reunit més d’un centenar de persones a la sala de graus  del Campus Catalunya, la major part de les quals, investigadores i del sector assistencial. El Seminari Internacional en Investigació d’Infermeria ha posat sobre la taula la recerca que s’està portant a terme en els diferents àmbits d’infermeria a la URV en el grup de recerca consolidat d’Infermeria Avançada.

S’han organitzat tres taules de debat en relació a les tres línies de recerca del grup: metodologia i aplicació de la recerca en salut mental i addiccions; infermeria global: salut, societat i cultura; i atenció, dependència i cronicitat. Les taules han estat constituïdes per persones vinculades a cadascuna de les línies de diferents perfils, un investigador referent de la URV, un investigador col·laborador extern internacional i un investigador novell. Tots ells han fet un repàs de projectes que estan en marxa actualment en cadascun d’aquests àmbits de la recerca i s’ha posat de manifest també la importància de la col·laboració internacional i la seva rellevància en la millora dels resultats.

Durant l’acte s’ha n recordat tots els premis que han rebut durant aquest 2017 els membres del grup de recerca Infermeria Avançada, del Departament d’Infermeria de la URV i s’ha lliurat també el premi Fundació STS al millor treball de final de grau.

Cloenda del Seminari, amb l’exrector Francesc Xavier Grau, director de la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement.

La inauguració ha anat a càrrec del vicerector de Política Científica i de Recerca, Josep Manel Ricart, la degana de la Facultat d’Infermeria, Roser Ricomà, la directora del Departament d’Infermeria, Maria Jiménez i de Carme Ferré, coordinadora del grup de recerca Infermeria Avançada que ha fet un repàs als deu primers anys de vida d’aquest grup de recerca consolidat. Durant aquest temps s’han llegit 50 tesis i el 70% dels doctorats en infermeria es dediquen actualment a la pràctica assistencial. Durant els darrers sis anys s’han publicat uns 130 articles científics, 8 llibres i més de 70 capítols de llibres i facilitar la transferència de coneixements de l’àmbit universitari a l’àmbit social i sanitari.

La clausura del seminari ha anat a càrrec de Xavier Grau, exrector de la URV i director de la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement.