18/05/2023

La Generalitat reconeix els 88 grups de recerca en què participa la URV

L’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca consolida tots els grups de recerca que varen sol·licitar-ho i els concedeix 1.776.000 € de finançament

L’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) ha publicat la resolució de la convocatòria dels ajuts per donar suport a l’activitat científica dels grups de recerca de Catalunya (SGR-Cat 2021). En aquesta, es reconeixen 88 grups de recerca amb la participació de la URV, dels quals 79 tenen com a institució principal la Universitat Rovira i Virgili. D’aquests 79, dos son grups de recerca emergents i, la resta, han estat reconeguts com a grups de recerca consolidats. Tots els grups relacionats amb la Universitat que van sol·licitar-ho a l’inici de la convocatòria han estat reconeguts.

L’AGAUR també ha concedit finançament a 39 d’aquests grups de recerca per valor  d’1.776.000 euros, un 112% més que a l’anterior convocatòria, en la que es van destinar 836.455 euros. Cal tenir en compte, però, que el pressupost total de l’AGAUR per aquesta finalitat ha augmentat també un 68%, passant de 23 milions d’euros a 38,7.

Relació entre finançament als grups de recerca entre l'actual convocatòria i l'anterior.
Relació entre finançament als grups de recerca entre l’actual convocatòria i l’anterior.

La convocatòria d’ajuts per donar suport a l’activitat científica dels grups de recerca de Catalunya té lloc cada quatre anys, tot i que la darrera renovació va tenir lloc l’any 2017. Podeu consultar el llistat de grups de recerca reconeguts a la pàgina web de la URV.