13/01/2021

Josep Maria Arauzo és nomenat president de l’International Network for Economic Research

El catedràtic, que ja formava part de l’equip directiu en funció de vicepresident, ha estat escollit nou president de l’organització que vetlla per la recerca en tots els àmbits econòmics

Josep Maria Arauzo ha estat escollit president de l’International Network for Economic Research. Es tracta d’una xarxa de recerca econòmica d’acadèmics que vetlla per encoratjar als investigadors a presentar i publicar els seus estudis alhora que busca fer de pont entre els investigadors i els polítics que prenen les decisions. Per dur a terme aquestes funcions, INFER organitza conferències anuals, congressos, fòrums de discussió, esdeveniments i tallers especialitzats entre d’altres.

L’organització ha anat guanyant crèdit cada any i segons el recentment nomenat president, la presència als congressos i conferències anuals de membres de la Comissió Europea i de diverses administracions públiques s’ha incrementat considerablement.

El catedràtic va entrar a formar part de l’INFER l’any 2011. Des de l’any 2015 fins al seu nomenament com a president, ha format part del consell de direcció de la xarxa on ha exercit com a vicepresident durant aquests darrers anys.

Entre les seves funcions estaven l’organització i coordinació dels diferents congressos i workshops. Amb el nou càrrec, a banda de la coordinació amb altres membres de la direcció que provenen d’universitats de diferents països europeus com França, Portugal, Alemanya o el Regne Unit, també s’haurà de dedicar a l’expansió internacional d’INFER amb l’organització d’actes en nous països i institucions. Tal com explica el catedràtic el 2020 ha estat un gran repte, ja que com tothom, “hem hagut de fer front a la pandèmia quan teníem un programa d’actes molt carregat i dels quals molts s’han hagut de suspendre, ajornar o realitzar de forma virtual amb tot el que això comporta”. Xina i Egipte són exemples de països on s’havien de dur a terme aquests actes i que han hagut de ser suspesos.

Segons Arauzo, el càrrec és una gran responsabilitat perquè INFER ha crescut molt els darrers anys “i continuar amb aquest procés no deixa de ser un repte important”. També espera que quan deixi la presidència, la xarxa s’hagi expandit a més territoris alhora que desitja que la recerca en economia sigui útil perquè els polítics prenguin les decisions correctes. Tot i aquests objectius, Josep Maria Arauzo assegura que emprèn el repte amb molta il·lusió i molta satisfacció personal.

Josep Maria Arauzo és catedràtic del Departament d’Economia de la Universitat Rovira i Virgili. Llicenciat en Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona, posteriorment va obtenir el doctorat per la URV. Exerceix com a professor alhora que està immers en altres projectes com ara el mateix INFER.També és vocal del Tribunal Català de Defensa de la Competència (Generalitat de Catalunya), membre del comitè científic de la MSH Val de Loire (MSHVdL) i afiliat a l’Institut d’Economia de Barcelona entre d’altres. Durant aquests últims anys ha publicat diversos articles, capítols i llibres sobre la demografia de les empreses i la localització industrial. A més a més, ha estat investigador visitant a la Universitat de Reading al Regne Unit.