07/05/2021

La campanya de cribratge massiu a la URV conclou amb quatre positius en coronavirus

De les 2.391 proves PCR que es van fer als campus de la Universitat Rovira i Virgili, només quatre han donat positiu, el que representa el 0,16% del total. Aquesta xifra situa la URV com la tercera universitat amb menys covid-19 detectat en el cribratge que el Departament de Salut ha realitzat al sistema universitari català

De les 2.391 PCR que es van fer amb mostres preses als campus Bellissens, Catalunya, Sescelades i Terres de l’Ebre de la Universitat Rovira i Virgili durant el mes d’abril, quatre han donat positiu, segons dades del Departament de Salut. Això representa el 0,16% del total de les proves realitzades, un percentatge de positius inferior a la mitja del conjunt del sistema universitari català, que és del 0,45%. La URV és la tercera universitat amb menys covid-19 detectat proporcionalment en el cribratge massiu universitari, després de la UPC i la UOC.

Dels quatre positius del cribratge a la URV, tres són estudiants i un, docent. Dos positius han estat detectats al campus Sescelades, on s’han fet més de 750 tests; un, al campus Catalunya, on s’han realitzat gairebé 670 proves; i el quart positiu ha estat al campus Bellissens, on s’han pres unes 750 mostres. Al campus Terres de l’Ebre, on s’han fet més 220 PCR, no s’han detectat positius.

Per altra banda, s’han realitzat 2.369 serologies, que detecten anticossos i serveixen per avaluar l’estat immunitari de la mostra, de les quals 45 han estat positives, és a dir, que aquestes persones ja han passat la malaltia.

On proporcionalment hi ha hagut més positius del test serològic ha estat al campus Terres de l’Ebre, on no hi ha hagut cap PCR positiva i 11 dels 159 tests serològics han donat positiu, el que representa un 6,92% del total. Al campus Sescelades, 15 persones han donat positiu en la serologia; al campus Bellissens, vuit persones, i al campus Catalunya, vuit més. La resta pertanyien a altres centres adscrits a la URV.

En el cribratge massiu de la Universitat i la Fundació URV, el 56% dels participants a les proves han estat estudiants, cosa que la direcció de la Universitat ha qualificat molt positivament, ja que l’objectiu del cribratge era sobre tot impactar en la població jove. El personal d’administració i serveis de la URV i empreses externes representa un 22% dels anàlisis, i el personal investigador i docent, un 20%. La resta són treballadors externs a la URV que hi fan investigació.