11/10/2022

El grau en Química i la col·lecció científica Patrimoni Literari reben un reconeixement per la seva qualitat

En un acte conjunt amb les universitats de l'Estat, se'ls ha lliurat el Segell Internacional de Qualitat Eurolabel i el Segell d'Edició Acadèmica, respectivament

Xavier López, coordinador del grau en Química de la URV, i Virginia Mora, tècnica de qualitat docent de la Facultat de Química, acompanyats de José Antonio Moreno, en representació del consell de direcció de la URV, van rebre el certificat acreditatiu del segell Internacional de Qualitat Eurobachelor aconseguit pel grau en Química de la URV.

El Cercle de Belles Arts de Madrid ha acollit aquest matí la cerimònia de lliurament del Segell d’Edició Acadèmica CEA-APQ i dels Reconeixements Integrals de Qualitat d’ANECA. José Antonio Moreno, comissionat de Política Lingüística i Publicacions de la URV, ha acompanyat els representats de la Facultat de Química i de Publicacions URV en l’acte de lliurament dels diplomes que certifiquen la qualitat científica i editorial de la col·lecció Patrimoni Literari i la qualitat i prestigi del grau en Química, respectivament.

Més concretament, al febrer d’aquest 2022 també es va fer públic que el grau en Química que ofereix la Universitat Rovira i Virgili havia obtingut el segell internacional de qualitat Eurobachelor, que atorga l’Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación com agència autoritzada per l’European Chemistry Thematic Network Association. Era el primer ensenyament de Química del sistema universitari català en rebre aquest reconeixement i que posa de manifest que la titulació compleix amb una sèrie d’estàndards definits d’acord amb els principis de qualitat, rellevància, transparència, reconeixement i mobilitat contemplats a l’Espai Europeu d’Educació Superior. A la pràctica facilita, entre d’altres qüestions, la mobilitat acadèmica i professional dels estudiants.

Jaume Llambrich i Magalí Urcaray, tècnics de Publicacions URV, i Emili Samper, professor del Departament de Filologia Catalana, recullen el Segell d’Edició Acadèmica CEA-APQ junt amb José Antonio Moreno, comissionat de Política Lingüística i Publicacions.

Al juny d’enguany es va fer públic que la col·lecció Patrimoni Literari, que dirigeix el professor del Departament de Filologia Catalana, Magí Sunyer, i edita Publicacions URV, era mereixedor del segell CEA-APQ de Qualitat en Edició Acadèmica. Es tracta d’un segell que reconeix la qualitat científica i editorial de les monografies que s’editen a l’Estat espanyol per als propers cinc anys. La col·lecció científica de l’àmbit de la literatura ha superat favorablement els requisits que la distinció exigeix pel que fa a la qualitat informativa, la política editorial, els processos editorials i la reputació i prestigi, que promou la Unió d’Editorials Universitàries Espanyoles.