06/03/2019

La comissió de la Diputació i la URV renova els membres de la universitat

L'entitat bilateral impulsa conjuntament iniciatives estratègiques per al Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre des de fa 11 anys

Un moment de la reunió dels integrants de la comissió formada per la Diputació i la URV.

La comissió tècnica que integren la Diputació i la URV ha celebrat aquest dimecres la primera reunió des que es va constituir el nou equip de govern a la Universitat Rovira i Virgili, resultant de les eleccions de maig de 2018. A la trobada, que s’ha fet al Palau de la Diputació de Tarragona, s’han renovat oficialment els representants de la URV a la comissió bilateral, s’han ratificat els representants de la Diputació i s’ha fet balanç dels 11 anys de col·laboració mútua entre totes dues institucions.

Els nous membres de la URV a la comissió són la rectora, María José Figueras; el vicerector d’Economia, Jordi Sardà; la vicerectora de Relacions Institucionals, Cultura i Compromís Social, Cori Camps; el vicerector d’Innovació i Transferència del Coneixement, Francisco Medina, i la secretària general de la URV, Laura Román. Pel que fa a la Diputació, els integrants de la comissió continuen sent el president de la institució, Josep Poblet; el cap del Gabinet de Presidència i Planificació, Josep Sánchez; el cap d’àrea de Recursos Humans, Ocupació i Emprenedoria, Àlex Grau; la cap d’àrea del Servei d’Assistència al Ciutadà, Pilar Casas, i el cap d’àrea de Coneixement i Qualitat, Enric Brull.

L’objectiu de la comissió Diputació/URV és mantenir un marc de diàleg i col·laboració a l’entorn de temes que totes dues institucions consideren estratègics per al futur dels seus àmbits territorials, que són coincidents. En aquesta primera reunió amb els nous membres, la comissió ha aprofitat per compartir els 11 anys de col·laboració mútua, un període en què la Diputació de Tarragona ha contribuït amb 9,4 milions d’euros en l’activitat de la URV, a través de diferents convenis de col·laboració en àmbits relacionats amb la investigació i la innovació, la cultura, les publicacions, la formació, el turisme i el suport a l’empresa.

De la col·laboració de la Diputació amb la Universitat en els darrers 11 anys, destaquen iniciatives com la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement, que té com a objectiu promoure la difusió de coneixement especialitzat relacionat amb el desenvolupament regional generat per les activitats universitàries en el seu entorn i l’afavoriment d’una especialització intel·ligent; o l’Oficina Tarragona Regió del Coneixement, un ens pioner que treballa per ajudar les empreses que orienten la seva activitat en l’àmbit de la investigació, la innovació i la creativitat, com a elements claus del model econòmic de la Catalunya sud del segle XXI. Altres són la creació i desenvolupament del Campus d’Excel·lència Internacional Catalunya Sud; el desenvolupament del Sistema d’Innovació i Intel·ligència Turística de Catalunya; els màsters en Dret Local, Gestió gerencial local o Patrimoni artístic i cooperació cultural; els Quaderns d’Història Tarraconense, entre altres publicacions; la digitalització, accés i difusió dels fons culturals del Monestir de Poblet, o la creació del Centre de Simulació i avaluació de competències de la Salut Josep M. Martínez Carretero, ens pioner en la simulació pràctica de casos mèdics per als estudiants de Medicina.

Pel que fa a col·laboracions de la Diputació per aquest any 2019, destaquen noves aportacions a la Càtedra Universitat i Regió del Coneixement, l’Oficina Tarragona Regió del Coneixement, la Càtedra Universitat Empresa de foment a la innovació empresarial, Comunicació de la Ciència a la Catalunya Sud, la Universitat d’Estiu, el Programa Talent-Salut, o noves inversions al Centre de Simulació i avaluació de competències de la Salut ‘Josep M. Martínez Carretero’.

Aliança estratègica

La rectora María José Figueras ha destacat que la Diputació és el principal soci de la URV, “sense el qual molts projectes vitals de la nostra institució, que afecten al conjunt del territori, no s’haurien pogut realitzar”. En aquest sentit, Figueras ha agraït el compromís del president de la Diputació, Josep Poblet, amb la Universitat Rovira i Virgili, i ha afirmat que “és un dels polítics que més ha cregut i ha apostat per la nostra institució”.

De la seva part, Josep Poblet, valora molt positivament que “l’aliança de les dues institucions per assolir a la nostra regió una societat i una economia basades en el coneixement evolucioni amb tanta solidesa”. Poblet, que deixarà les seves responsabilitats al capdavant de la Diputació el proper mes de juliol, veu com “a través de la rectora Figueras i del seu equip de govern es projecta cap al futur aquesta aliança estratègica que tan bons fruits està donant a la regió”.