30/01/2020

La exposició #FotoRecercaURV2019 recorre CRAIs i centres cívics de Tarragona

Les fotografies mostren la recerca que es fa a la URV. Després d'haver estat exposada al Mercat Central de Tarragona ha recorregut els diferents CRAI de la Universitat i els centres cívics de Tarragona

Part de la recerca que es fa a la URV ha estat immortalitzada en l’exposició FotoRecercaURV2019, una recopilació de les imatges presentades al V Concurs de Fotografia Científica a les Xarxes Socials. La mostra, que es va inaugurar al Mercat Central de Tarragona el setembre passat coincidint amb la Nit Europea de la Recerca, ha recorregut fins ara els diferents CRAI de la URV i els Centres Cívics de Tarragona. Tant el concurs com l’exposició posterior han estat organitzats per la Unitat de Cultura Científica de la URV.

L’exposició recull les imatges guanyadores i una selecció de les que es van presentar a les categories general, micro i taula periòdica. En total són 23 fotografies que mostren la recerca i les activitats de divulgació científica de la Universitat Rovira i Virgili. Per concursar els participants havien de publicar a Twitter o Instagram imatges, amb l’etiquesta #FotoRecercaURV2019 que fessin referència a qualsevol disciplina científica i tècnica, tant relacionada amb les activitats de recerca i innovació com amb la divulgació científica i les aplicacions tecnològiques.

En la categoria micro es poden veure imatges d’objectes d’una dimensió real, menor o igual a 1 mil·límetre i d’altres d’obtingudes mitjançant un instrument de micrografia (òptica o electrònica) o tècniques de difracció. A l’exposició hi ha la imatge guanyadora a aquesta categoria, que correspon a l’estudiant del grau d’Enginyeria de Bioprocessos Alimentaris Violeta Pena.

També s’hi pot veure la fotografia guanyadora a la categoria general, feta per Jordi Iglesias, estudiant del màster interuniversitari en Mecànica de Fluids Computacional.

Enguany, el concurs va afegir una modalitat excepcional per a les imatges relacionades amb la taula periòdica, amb motiu de l’Any Internacional de la Taula Periòdica. En aquesta categoria va guanyar la imatge captada per Natalia Batlles, estudiant d’Enginyeria Biomèdica.

L’exposició #FotoRecercaURV2019 ha rebut el cofinançament de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT), del Ministerio de Ciencia e Innovación.