15/11/2023

La investigadora postdoctoral Indira Paz-Graniel rep un premi a la seva carrera prometedora

La Fundació Britànica de Nutrició destaca amb aquest reconeixement els èxits que fins ara ha aconseguit la professora de la URV, que també fa recerca al CIBEROBN i a l'IISPV

La investigadora Indira Paz-Graniel amb el seu premi

La investigadora postdoctoral del Centre de Recerca en Xarxa CIBEROBN, de l’Institut Carles III; de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV) i professora de la URV, Indira Paz-Graniel, ha rebut el reconeixement “Early Career Scientist Award 2023”. El premi l’atorga la Fundació Britànica de Nutrició en el marc de la seva conferencia anual, que es va fer al Reial Col·legi de Físics, a Londres el passat 7 de novembre. Aquest guardó reconeix les persones que, per les fites assolides en la seva curta carrera investigadora, tenen un futur prometedor en l’àrea de la recerca en nutrició.

Indira Paz-Graniel ha centrat els seus estudis i formació professional en l’estudi del vincle entre la nutrició i la salut. Va estudiar la llicenciatura en Nutrició a Mèxic; el 2016 va arribar a l’Estat espanyol per fer un màster en Nutrició i Metabolisme per la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat de Barcelona i l’any 2022, sota la supervisió de Jordi Salas-Salvadó i Nancy Babio, de la Unitat de Nutrició Humana de la URV, va defensar la seva tesi doctoral sobre el consum de begudes en el context d’una dieta mediterrània, que va obtenir el reconeixement Cum Laude i la menció internacional.

La línia de recerca d’aquesta investigadora s’ha centrat en l’estudi dels efectes dels factors d’estil de vida sobre la salut cardiometabòlica, l’estat d’ànim i la funció cognitiva en persones grans. La seva activitat científica s’ha desenvolupant principalment en el marc de l’estudi PREDIMED-Plus, i també ha col·laborat amb altres projectes dins i fora de la Unitat de Nutrició Humana de la URV. Fins ara ha publicat 34 articles científics, 12 dels quals com a primera autora, a més d’haver participat com a ponent en conferències i simposis nacionals i internacionals. Ha realitzat col·laboracions amb centres de recerca de l’estranger, entre les que destaquen els projectes de recerca amb la Unitat d’Investigació en Epidemiologia Nutricional (EREN) de la Universitat París-Sorbona París Nord.

Indira Paz-Graniel també té experiència en l’àrea de nutrició clínica-hospitalària i en docència dins i fora de l’Estat espanyol. Actualment és professora associada del grau de Nutrició Humana i Dietètica de la URV i ha participat en diverses iniciatives de divulgació científica.

La investigadora ha rebut altres beques i reconeixements entre els quals destaquen la beca per a la Formació de Personal Universitari atorgada pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esports i la que atorga l’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca de la Generalitat de Catalunya, que li va concedir una beca per a formació predoctoral.

L’any 2022 va rebre el premi a un dels sis millors projectes de recerca en nutrició liderats per joves investigadors atorgat per la Societat Espanyola de Nutrició Clínica i Metabolisme. Recentment va rebre, juntament amb el professor Jordi Salas-Salvadó, la Beca Fundació SEEN al projecte de recerca sènior atorgada per la Societat Espanyola d’Endocrinologia i Nutrició. Ha rebut, a més, altres reconeixements com el Premi Diversitat Aurora 2019 per ser membre de l’equip del programa Inserlab de la URV.

Actualment està fent una estada postdoctoral a la Universitat París-Sorbona París Nord, a la Unitat de Recerca en Epidemiologia Nutricional (EREN), amb un projecte de recerca en col·laboració amb la Unitat de Nutrició Humana de la URV enfocat en l’estudi de la relació  entre la nicotina i l’alcohol amb el risc de diabetis.