20/11/2017

La ruta teatralitzada sobre Martí i Franquès atreu més de 350 persones

Aquesta iniciativa, que apropa la figura d’aquest científic català nascut a Altafulla, ha estat una de les més de 40 activitats programades en el marc de la Setmana de la Ciència 2017

Dimarts passat es van iniciar les rutes científiques Antoni de Martí i Franquès que s'acabaran dissabte vinent.

La Part Alta de Tarragona ha viscut ha vist en els darrers dies passejar la figura d’Antoni Martí i Franquès acompanyat d’estudiants i famílies que escoltaven amb atenció les seves reflexions. El científic els explicava com es vivia a Tarragona a finals del segle XVIII i principis del XIX i quines eren les seves inquietuds científiques en cada etapa de la seva vida. Aquesta escena formava part de la ruta teatralitzada sobre Antoni Martí i Franquès, que en el marc de la Setmana de la Ciència 2017 s’ha fet per a 8 instituts i escoles i en dos ocasions s’ha obert al públic general i famílies.En total, hi han participat més de 350 persones.

Antoni Martí i Franquès va néixer a Altafulla el 1750 i va contribuir a diversos camps del coneixement de forma destacada. La visita teatralitzada apropa de forma didàctica la vida d’aquest científic català i els seus descobriments. Els visitants van visitar carrers i palaus del centre històric de Tarragona que tenen relació amb la vida i la recerca del Martí i Franquès, des del Camp de Mart fins al Pla de la Seu, passant per l’indret on tenia el laboratori, al carrer Santa Anna.

Aquesta activitat està organitzada per la Unitat de Comunicació de la Ciència de la URV en col·laboració amb la empresa Itinere, i està cofinançada per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT).