21/03/2018

La URV convoca 28 noves places per a investigadors predoctorals

Els investigadors formaran part del Martí i Franquès COFUND Fellowship Programme cofinançat per la Unió Europea. La convocatòria està oberta fins al 20 de maig

Fotografia realitzada per Isaias Mena, al laboratori de la Facultat de Medicina.

En el marc del Martí i Franquès COFUND Fellowship Programme (MFP-COFUND), la URV ha obert aquest dimarts, 20 de març,  la convocatòria de 28 places per a investigadors predoctorals en diferents àmbits de recerca. Aquesta és la segona edició del programa MFP-COFUND. A la primera edició, van ser escollits 22 candidats de 16 nacionalitats, després d’un procés de selecció amb més de 300 persones. Els doctorands ja s’han incorporat a grups de recerca de la URV, distribuïts en 11 departaments diferents, on realitzen les seves tesis doctorals.

Les places MFP-COFUND són cofinançades per la Unió Europea a través del programa Marie Skłodowska-Curie Actions, que aporta quatre milions d’euros al programa. La URV destina quatre milions d’euros més per poder contractar un total de 50 investigadors predoctorals en les dues convocatòries, 2017 i 2018. A més, la convocatòria té el suport de la Fundació Catalunya-La Pedrera, l’IRTA i el Banco Santander.

Aquesta iniciativa permet atreure i captar joves amb talent i experiència a l’estranger, ja que els candidats que vulguin optar-hi no poden haver residit més de 12 mesos dels darrers tres anys a l’Estat espanyol. És a dir, es busquen estudiants internacionals amb un màster o investigadors espanyols que hagin estat fora dos dels darrers tres anys per donar-los-hi l’oportunitat de desenvolupar la seva carrera investigadora a la Universitat Rovira i Virgili. Els candidats rebran una formació multidisciplinària i intersectorial, fruit de col·laboracions amb més de 30 socis que donen suport actiu a aquest programa.

Un comitè format per experts externs a la URV avaluarà els candidats en una primera fase i, posteriorment, comitès de selecció de la URV entrevistaran els tres millors candidats per cada plaça per triar el candidat final. Es tindrà en compte el perfil acadèmic, mèrits de recerca,  experiència professional i  la seva motivació i referències.

En les tres primeres convocatòries de l’acció COFUND, a Espanya, han rebut aquesta distinció 9 projectes COFUND predoctorals. La URV és la primera, i ara mateix l’única, universitat pública a l’estat que ha rebut aquest finançament. La convocatòria està oberta del 20 de març al 20 de maig del 2018. Els candidats començaran el seu contracte de tres anys a la URV aquest mes d’octubre.

Més informació: Martí i Franquès COFUND Fellowship Programme