20/06/2022

La URV ha aconseguit 21 milions d’euros del programa marc europeu H2020

És la quarta universitat catalana en captació de recursos per PDI permanent en aquest programa i la setena de l’Estat espanyol

Dimitrios Kioroglou als laboratoris de la Facultat d'Enologia de la URV.

La Universitat Rovira i Virgili és la 4a universitat pública catalana i la 7a universitat pública de l’Estat espanyol en captació de fons del programa marc H2020 per PDI permanent. Són fons del programa marc europeu que s’han captat durant els anys 2014 i 2021.

De la mateixa manera, la URV és la primera universitat pública de l’Estat espanyol en captació de fons del programa Marie Skłodowska-Curie COFUND (MSCA COFUND), en el qual s’han assolit vuit milions d’euros en dues convocatòries.

La comunitat investigadora de la URV ha aconseguit un total de 51 projectes de recerca internacionals amb més de 21 milions d’euros en el programa marc Horitzó 2020. Un 41% d’aquests projectes són coordinats per la URV o projectes en què la URV n’ha estat beneficiaria única.  Aquest programa marc ha suposat un augment del 15% respecte al FP7, l’anterior programa marc.

Més d’1 milió en el nou programa Horitzó Europa

El nou programa marc europeu, que porta el nom d’Horitzó Europa, ha resolt dues de les grans convocatòries del nou programa. Una d’aquestes és la convocatòria Marie Skłodowska-Curie Postdoctoral Fellowships (MSCA-2021-PF) on s’han aconseguit dos projectes guanyadors. Això es tradueix en una consolidació de la tendència des de la creació de la Unitat de Projectes Internacionals de la URV. D’acord amb l’estratègia de la URV per atraure el talent investigador jove i promoure l’excel·lència, aquesta convocatòria serveix per potenciar la seva carrera investigadora a la URV durant 24 mesos.

Per altra banda, la URV ha aconseguit tres projectes en la convocatòria Marie Skłodowska-Curie Doctoral Networks (MSCA-2021-DN), dos dels quals coordinats des de la URV. Aquesta convocatòria té l’objectiu d’implementar programes de doctorat, mitjançant associacions d’universitats, institucions de recerca i infraestructures de recerca, empreses (incloses pimes) i altres actors socioeconòmics de diferents països d’Europa i més enllà.

El dia 9 de juny la URV va acollir la 10a Trobada de Gestors de Projectes Europeus de Catalunya amb més de 300 persones, on es van abordar aspectes concrets de la implementació del nou programa marc, i entre ells, la presentació dels resultats a nivell català. Sent que Catalunya ha aconseguit atraure un 2,5% dels recursos europeus competitius per l’R+I durant el període 2013-2020 amb una dotació de 1.740 milions d’euros, mentre que al període de partida 2003-2006 era del 1,2% amb 212 milions d’euros.