11/06/2020

La URV ofereix dos programes d’activitats científiques en línia per a joves aquest estiu

EstiURV i Summerlab s’obren a estudiants de territoris de parla catalana de primer d’ESO a primer de batxillerat

EstiURV i SummberLab són les propostes de formació científica que s’organitzen en versió en línia durant aquest juliol amb les que es pretén ampliar els coneixements dels estudiants i despertar vocacions científiques i professionals.

Enguany i tot i que inicialment s’havia decidit suspendre, el programa EstiURV ofereix tres cursos d’una setmana de durada i un campus de física i matemàtiques. Els tres cursos seran: Be CSI, per millorar les habilitats de comunicació en anglès; Introducció al Dibuix Tècnic a les enginyeries mitjançant modelatge i impressió 3D, on s’oferiran conceptes bàsics de la representació gràfica a l’enginyeria, i el curs d’Introducció a l’Enginyeria Mecànica assistida per ordinador. Estan oberts a alumnes de quart d’ESO i primer de batxillerat i s’obren 20 places per a cada curs les setmanes del 6 al 10 de juliol i del 13 al 17, a  excepció del curs d’enginyeria mecànica que es limita a 15 alumnes i s’imparteix únicament una setmana,  del 13 al 17 de juliol. Pels dos cursos d’enginyeria cal tenir en compte els requeriments tècnics que s’especifiquen a la pàgina web del programa.

Campus físicomatemàtic

EstiURV incorpora enguany un campus de física i matemàtiques que consisteix en 11 xerrades sobre temes d’interès i d’actualitat com són la nanociència, la superconductivitat, el làser, la fotònica, la criptografia, les epidèmies, la intel·ligència artificial i la relativitat, entre d’altres. Seran impartides per investigadors i investigadores de la Universitat que estan treballant en aquests temes. L’activitat està dirigida a alumnes de 4t d’ESO i 1r de batxillerat amb altes qualificacions escolars. Són en total 11 sessions -del 23 de juny al 28 de juliol-  de 90 minuts i s’ofereixen 80 places.

30 tallers pràctics en línia

Pel que fa al programa Summer Lab Online es dirigeix a estudiants de 1r a 3r d’ESO com una alternativa de tallers d’estiu per les famílies de la comunitat URV i externes. Són en total 30 tallers pràctics i participatius de camps diversos: biologia, tecnologia, enginyeria, psicologia, química, medi ambient, salut i música, entre d’altres. Es duran a terme en format en línia  entre 29 de juny i el  31 de juliol, en dies laborables i en horari de matí i tarda. Els participants poden matricular-se de forma independent a un o més tallers i fer-se un programa a mida. Cadascun té us requeriments específics i materials senzills que es tenen habitualment a casa o que poden adquirir-se amb facilitat a un supermercat o per internet. A la pàgina web del Summer Lab hi trobareu més informació i el detall de totes les propostes.