13/05/2022

La URV porta els diàlegs científics a centres tutelats i al centre de formació d’adults de Can Brians

És la quarta edició del programa que impulsa el grup de recerca MEDIS de la Universitat i que aquest any ha combinat el format presencial amb el virtual. La iniciativa porta accions educatives a contextos d’alta vulnerabilitat

Aquest juliol acabarà la quarta edició del projecte “Extended Learning Time IV: contribuint a generar vocacions científiques a centres tutelats”, que lidera la investigadora Regina Gairal, del grup de recerca MEDIS (Metodologia de la Recerca Eductiva amb Impacte Social) i que ha comptat de nou amb el finançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) – Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

Aquesta edició s’havia dissenyat adaptada a la COVID-19 i, per tant, el projecte s’ha pogut dur a terme tant en modalitat virtual com presencial. Consisteix en la posada en marxa de Tertúlies Científiques Dialògiques, en què les persones que hi participen tenen l’oportunitat de compartir lectures científiques del més alt nivell i dialogar sobre les seves contribucions. Aquestes lectures han estat seleccionades per persones expertes en diverses àrees científiques, que també imparteixen sessions de formació. També s’han fet tallers de ciència sobre les temàtiques de les tertúlies.

El projecte s’està implementant als Centres Residencials d’Acció Educativa (CRAE) Pastoreta (Reus), Voramar (Tarragona) i Sant Josep (Tarragona) i també al pis de noies tutelades Ángeles Custodios (Santander). A través de la nova modalitat virtual, el projecte s’ha pogut desenvolupar al centre de formació de persones adultes Artur Martorell, situada en el centre penitenciari Brians, on grup d’homes participants al centre de formació d’adults han pogut seguir les Tertúlies Científiques Dialògiques i els tallers científics impartits per diferents científics. En total hi ha participat unes 40 persones i s’han fet 12 sessions en aquests centres.

Els investigadors i les investigadores que han pres part en el projecte han estat Maite Novo, investigadora en Didàctica de les Ciències Experimentals de la URV; Miquel Guardiola, tècnic de l’àrea de socialització de l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES);  Laureano Jiménez; catedràtic en Enginyeria Química de la URV; Núria Ruiz, investigadora al departament de Química Física i Inorgànica de la URV i Laura Hernández, responsable de la unitat de Divulgació i Educació Científica de l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ).

El projecte té previst finalitzar al juliol, quan s’avaluarà l’impacte social aconseguit a l’implementar Actuacions Educatives d’Èxit en diferents contextos d’alta vulnerabilitat.

Print Friendly, PDF & Email

Comenta

*