01/10/2020

L’edició 2020-21 del programa Talent Jove de Física i Matemàtiques de la URV serà en línia

Es tracta d’un programa per a alumnes de batxillerat en què s’ofereixen coneixements científics de nivell superior. Les inscripcions es tancaran el proper 5 d’octubre

Un professor i investigador de la Universitat ensenya física als alumnes de les primeres edicions del programa.

Per primera vegada des del seu inici, el curs 2013-2014, el programa Talent Jove de Física i Matemàtiques es farà aquest curs íntegrament en línia. És tracta d’una proposta científica de la Universitat Rovira i Virgili que té per objectiu oferir coneixements avançats sobre física i matemàtiques a joves de 1r i 2n de batxillerat amb bones capacitats acadèmiques i especialment motivats, mitjançant la realització d’un conjunt de sessions teòriques i tallers.

Talent Jove en Física i Matemàtiques proposa un programa de treball que es desenvolupa al llarg dels dos cursos del batxillerat. Aquest curs 2020-21 es realitzarà telemàticament i en el futur podrà recuperar el format presencial i oferir l’oportunitat de participar-hi de manera presencial i virtual.

S’ofereixen sessions de física i matemàtiques de nivell avançat durant tots els dissabtes del curs escolar de 10.00 a 13.00 hores Els continguts i el nivell formatiu són els definits pel batxillerat internacional. En aquestes sessions es debatran les qüestions, exercicis i pràctiques més complicades de realitzar. Les sessions són el cap de setmana i durant la setmana es farà el seguiment del curs amb activitats complementàries i de resolució de dubtes a través de la plataforma Moodle de la URV.

Per inscriure’s al programa, que és gratuït, s’ha de ser alumne de primer o segon de batxillerat i superar una prova de niell que es farà de manera virtual el proper dimecres, 7 d’octubre.

Durant aquests anys s’ha posat de manifest que els alumnes que han seguit el programa han obtingut els millors resultats en titulacions com la doble de Física i Matemàtiques, Enginyeria Aerodinàmica i Enginyeria de Camins, entre altres. El responsable del programa és el catedràtic de Física Aplicada Francesc Díaz. El programa rep el suport econòmic de l’empresa Repsol.

Més informació i inscripcions