10/02/2016

Les obres del Complex Sant Jordi a Tarragona, en marxa

La construcció d'un pavelló per la competició de voleibol de Tarragona 2017 i un centre esportius, una nova residència universitària, una plaça i un aparcament al Complex Sant Jordi avancen a bon ritme. Es preveu que s'acabarà al maig de 2017, i la URV i la ciutat hauran guanyat uns nous equipaments i un nou espai públic

D'esquerra a dreta Jaime Gross, Josep Fèlix Ballesteros, Òscar Peris, Josep Anton Ferré, Mônica Garay i Josep Ferrando.

S’ha fet una visita d’obres el dimecres, 10 de febrer al recinte, que ha comptat amb la presència del director general de Viding Fitness SLU, Jaime Gross, de la directora delegada de RESA (Residencias Universitarias), Mónica Garay; del rector de la URV, Josep Anton Ferré, l’alcalde i president de la Fundació Tarragona 2017, Josep Fèlix Ballesteros; del delegat del Govern a Tarragona, Oscar Peris; del delegat del rector d’Organització i Recursos, Xavier Farriol, i de l’arquitecte de l’obra, Josep Ferrando.

Les obres al solar, situat entre la Rambla President Companys, l’Av. d’Andorra i el carrer Marquès Guad el Jelú, van començar al desembre, després dels treballs previs del novembre. Es van fer els moviments de terres, s’han fet els fonaments i actualment ja s’aixequen les estructures dels edificis. Actualment hi treballen un centenar de persones, i es preveu que el nombre de treballadors augmenti. La constructora és OHL.

La Generalitat, titular de l’espai, va cedir els terrenys a la Universitat per 75 anys. Després la URV va adjudicar a l’empresa Viding Fitness SLU la construcció i explotació durant 40 anys del pavelló, el centre esportiu i la residència del complex Sant Jordi, i el pressupost és de més de 12M €. Un aparcament amb capacitat per a 85 places i una plaça com a espai de relació entre els diferents equipaments completen la zona.

Segons l’arquitecte Josep Ferrando, guien les obres tres idees: la versatilitat dels edificis, fent referència que el centre esportiu acollirà el pavelló per als Jocs Mediterranis i després l’utilitzarà la ciutadania; la voluntat de generar ciutat, ja que l’espai connectarà amb vials amb els carrers adjacents fent teixit urbà; i el guany d’un gran espai públic per tothom.

Estat actual de les obres, a 10 de febrer de 2016.

El centre esportiu acollirà la competició de voleibol dels Jocs Mediterranis Tarragona 2017, que tindran lloc del 30 de juny al 9 de juliol. La instal·lació complirà tots els requeriments exigits per la FIVB per a competicions internacionals de la disciplina amb rang de Jocs Olímpics. Tindrà una capacitat per a 1.000 persones i disposarà d’àrees destinades als esportistes i la competició, així com a l’organització, control antidopatge, mitjans de comunicació i espectadors.

Un cop finalitzat l’esdeveniment, la instal·lació es modificarà per donar cabuda a la zona d’aigua del complex esportiu, incloent la piscina de natació, piscina d’aquagym, spa, bany turc i sauna. El centre esportiu oferirà també piscina exterior i solàrium, sala de fitness, 4 pistes de pàdel, 4 sales d’activitats i bar cafeteria. El centre serà d’ús universitari i ciutadà, a preus mòdics.

La nova residència d’estudiants oferirà els seus serveis a partir del curs 2017/2018. L’edifici, funcionalment autònom però també complementari de la residència Sant Jordi existent actualment, va destinada a professors, investigadors, estudiants de grau i postgrau. Oferirà 80 estudis per una o dues persones, tindran uns 25m2 útils i disposaran de dormitori, zona d’estar i de treball o estudi, cuina i bany complet. Es complementen amb diferents sales d’ús comú i bugaderia. Els nous allotjaments s’afegeixen a la capacitat d’acollida de la residència existent, que és de 170 persones.

L’empresa Viding Fitness SLU vol millorar la qualitat de vida de les persones de totes les edats, i disposa de centres esportius a Sevilla i Madrid. RESA, sòcia de Viding al Complex Sant Jordi, és l’operadora de la nova residència, i és lider en el sector de la gestió de residència universitàries a tot l’Estat.

El Complex Sant Jordi tindrà, doncs, usos residencials i esportius i Tarragona recupera així aquest espai urbà.