01/07/2016

L’estudiant que ha tret la millor nota de selectivitat a Catalunya estudiarà a la URV

Patrícia Torres es matricularà al doble grau de Biotecnologia i Bioquímica i Biologia Molecular. Amb un 9'8 de nota a les PAU i un 10 de mitjana a batxillerat, estudiarà a la Universitat amb l'objectiu de continuar els seus estudis a l'estranger per dedicar-se professionalment a la química forense

Tota la premsa s’ha fet ressò de la història de Patrícia Torres, l’estudiant de l’Institut Pons d’Icart de Tarragona que ha aconseguit un 9’8 a la selectivitat, la nota més alta de Catalunya, per davant de sis estudiants (cinc de Barcelona i un de Girona) que han tret un 9’7. Aquest resultat i el 10 de nota mitjana que ha obtingut al batxillerat li obren les portes per fer la carrera que vulgui a qualsevol universitat, però la Patrícia ha decidit quedar-se prop de casa i matricular-se al doble grau de Biotecnologia i Bioquímica i Biologia Molecular a la URV.

La seva és una trajectòria brillant, que va portar els seus mestres a plantejar-li passar de primer a tercer curs de l’ESO per evitar que s’avorrís a classe i poder treure-li partit al seu potencial com a estudiant. A Primària va començar a tenir clara la seva vocació per la Bioquímica: “Quan feia cinquè ja mirava per Internet la pàgina de la URV i vaig tenir clar què volia fer”, explica. Al setembre començarà la Universitat sent la més jove de la classe, però amb la seguretat de saber quin vol que sigui el seu futur professional: li agradaria fer un màster als Estats Units, perfeccionar l’anglès i acabar treballant com a química forense.

Cinturó negre de judo, la Patrícia entrena cada dia a un gimnàs de Sant Pere i Sant Pau, el barri on resideix, i ha guanyat diversos títols com dos campionats d’Espanya i Catalunya i un bronze a la Copa d’Europa que es va celebrar recentment a Fuengirola (Màlaga). Afirma que aquest esport li aporta concentració, relax i desconnexió dels estudis, però també “capacitat de sacrifici”, una qualitat necessària per tenir èxit. Afirma, també, que portar les coses al dia i no deixar-les per a darrera hora li han donat la tranquil·litat necessària per encarar la selectivitat.