06/07/2015

L’investigador Lluís Marsal rep la distinció ICREA Acadèmia 2014

Amb aquestes distincions el Govern reconeix l'excel·lència de 30 investigadors del sistema universitari català. La menció implica la dedicació prioritària a activitats de recerca durant cinc anys en una universitat pública catalana. Marsal és el responsable del grup de recerca en Sistemes Nanoelectrònics i Fotònics (NePhoS), del Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica de la URV

Els professors guardonats amb el premi ICREA amb el conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, el secretari d'Universitats i Recerca, Antoni Castellà, i el director de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), Jaume Bertranpetit.

El conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, va lliurar el passat dimecres, 1 de juliol,  les distincions ICREA Acadèmia  corresponents a l’any 2014 a 30 investigadors del sistema de recerca català. Mas-Colell  va estar acompanyat pel secretari d’Universitats i Recerca, Antoni Castellà, i pel director de la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA), Jaume Bertranpetit. Els guardons ICREA Acadèmia, que enguany arriben a la setena edició, reconeixen la tasca de recerca del professorat que desenvolupa la seva feina en alguna universitat pública catalana.

Lluís Marsal és el responsable del grup de recerca en Sistemes Nanoelectrònics i Fotònics (NePhoS) del Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica.

La URV compta, en l’edició 2014 del programa, amb un professor reconegut del total de 30 que ho han estat. Es tracta de Lluís Marsal, responsable del grup de recerca en Sistemes Nanoelectrònics i Fotònics (NePhoS) del Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica, departament que va dirigir durant vuit  anys. L’any 1994 es va incorporar al Departament d’Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica de la URV i el 2009 va obtenir la plaça de catedràtic d’aquesta Universitat. Els seus interessos de recerca són la nanofotònica, els biosensors, els biomaterials i els dispositius optoelectrònics basats en materials micronanoporosos i materials híbrids.

Els  professors guardonats amb el premi ICREA Acadèmia rebran 40.000 euros anuals cadascun, durant un període de 5 anys. Aquestes distincions estan destinades al professorat universitari que imparteix docència i que es troba en fase activa i d’expansió de la seva activitat investigadora.

Amb les noves distincions ja són 164 els investigadors que han rebut la qualificació ICREA Acadèmia a les universitats catalanes en el marc d’aquest programa finançat pel govern amb 6 milions d’euros anuals. Actualment i amb el recent nomenat, ja han estat guardonats tretze professors de la URV: quatre l’any 2013, Joan Maria Thomàs, Jordi Miró, Benjamí Iníguez i Josep Domingo (aquests dos últims ja ho havien estat el 2008); dos el 2012, Eduard Llobet i Marta Sales-Pardo; un el 2011, Àlex Arenas; tres l’any 2010, Francesc Díaz, Òscar Pàmies i Anthony Pym, i dos l’any 2009, Francesc Medina i Montserrat Diéguez.

Durant l’acte de lliurament corresponent a l’any 2014 el conseller ha informat que la propera convocatòria d’ICREA Acadèmia s’obrirà el 3 de setembre. Així mateix, Jaume Bertranpetit ha anunciat que finalitza la seva etapa al capdavant d’ICREA.

1. Artur Martí |

Felicitats Lluís Marsal per la distinció. Amb afecte,