01/10/2015

Lliurats els premis Solutionism&Sustainability de Dow, en el marc de Work Experience

El premi Solutionism ha estat per a Lorena Chesa, Ricard Borrego, Maria Àngels Tejero i Sergi Rocamora, que cursaran el Màster en Enginyeria Química. I el premi Sustainability ha estat per l'equip format per Arnaud Darmuzey, Alba Torres i Maria Romeu, que cursaran el Màster d’Enginyeria Ambiental i Producció Sostenible

A la foto, els alumnes premiats que van assistir a l'acte, amb els responsables de Dow i de la URV.

Dow Tarragona ha lliurat els Premis Solutionism&Sustainability en la seva 3ª edició el dimecres, 30 de setembre al seu Centre  d’Investigació i Desenvolupament. Els premiats, estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química, han rebut un diploma, l’import equivalent a la matrícula del primer curs del màster més la possibilitat de fer una estada llarga a Dow, d’entre 4 i 6 mesos, per a desenvolupar un projecte d’enginyeria proposat per l’empresa i que ès convalidable com a PFM (Projecte Final de Màster).

El premi Solutionism s’adreça a estudiants que cursaran el màster en Enginyeria Química (MEQ), mentre que el premi Sustainability va dirigit al màster d’Enginyeria Ambiental i Producció Sostenible (MEAPS). Als premis s’hi accedeix de manera competitiva entre candidats amb capacitat, provinents de qualsevol país del món que tinguin el perfil òptim per a cursar el MEQ o el MEAPS i tinguin interès en esdevenir enginyers competitius.

Per al MEQ i el premi Solutionism, els candidats es sotmeten a un procés de selecció, en el qual es té en compte l’expedient acadèmic del grau, i en el qual intervé de manera determinant una entrevista amb un panel de Dow. S’han lliurat els premis de les edicions 2014 i 2015.

En aquesta categoria, Lorena Chesa i Ricard Borrego són premis 2014, i ja s’ha fixat el tema sobre el qual desenvoluparan el PFM a Dow. Chesa desenvoluparà: de plàstics, “Study of adult incontinence pull-up diapers”. “Understanding and predicting the curling of films”; i en DW&PS: “Understanding organic fouling in RO membranes: the next frontier”. I Borrego farà: de serveis d’enginyeria, “Process automation communication protocols improvement (process information and control interfaces”; i de hidrocarburs, “Energy efficiency projects in ethylene cracker (European Consortiums TOP-REF and DISIRE). Els altres premiats, M. Àngels Tejero i Sergi Rocamora, premis 2015, començaran l’any que ve el seu projecte.

Pel MEAPS i el premi Sustainability, els candidats participen en equips de dos o tres membres que han d’analitzar i desenvolupar un estudi sobre un tema relatiu a la sostenibilitat proposat per Dow, com pot ser segons usos de membranes d’ultrafiltració o l’estudi de la petjada de CO2 de diferents productes, que van ser els temes proposats a les anteriors edicions del premi.

Els joves premiats han estat Arnaud Darmuzey, Alba Torres i Maria Romeu, amb el treball: “Energetic valorization of plastic waste. State of the art. Evaluation of existing proven technologies. Future trends”.

Kepa Díaz de Mendibil, director de Dow Tarragona, ha explicat que “no s’ha de veure la indústria química només com un fabricant de productes, sinó com un creador de solucions enfront els problemes i reptes mundials”. Díaz de Mendibil ha posat exemples sobre la utilitat de la química en sectors com “la millora dels parcs eòlics, les plaques solars o per evitar el desaprofitament de milers d’aliments al món”.

Al finalitzar l’acte Josep Anton Ferré, rector de la URV; Josep Bonet, director de l’ETSEQ; Frank Stuber, coordinador del MEQ; i Allan Mackie, sotsdirector de l’ETSEQ, van poder visitar el Centre Tecnològic Global de l’Aigua i Centre d’Excel·lència Global en Tecnologia per a Films de Plàstics. Verònica Garcia, responsable del Laboratori Analític, i Didier Leroy, del servei tècnic i desenvolupament  de plàstics, van ser els encarregats d’explicar detalladament el funcionament d’aquests centres d’Investigació i Desenvolupament.

Alfred Arias, responsable de les relaciones entre universitat i empresa, i Ignasi Cañagueral, director de Sostenibilitat de Dow Tarragona, han estat els coordinadors d’aquest reconeixement. La simbiosi entre Dow i ETSEQ te com a fita atraure el talent jove per estudiar a la Universitat, amb l’objectiu de fer millors professionals, millorar la inserció laboral dels titulats i servir millor a la societat acomplint aquests dos objectius.

Aquests guardons s’emmarquen en el projecte Work Experience, un programa de col·laboració entre l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) i i diferents empeses, en aquest cas Dow, per atraure talent, procurar una formació integral als estudiants, facilitar la seva empleabilitat i acostar els estudis a l’àmbit laboral al qual s’adrecen.