29/11/2019

L’estudiant Manuel Ruiz guanya un accèssit a la 18a edició del XVIII Certamen Universitari Arquímedes

El seu treball final del doble grau d'Enginyeria Informàtica i Biotecnologia de la URV ha estat un dels 25 seleccionats d'entre més de 600 propostes en aquests premis atorgats pel Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats

Manuel Ruiz, amb el pòster que resumeix el seu treball de final de grau.

L’enginyer informàtic i biotecnòleg per la URV Manuel Ruiz ha rebut un dels 25 accéssits que el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats atorga en el marc de la convocatòria del XVIII Certamen Universitari Arquímedes, que s’han lliurat divendres 29 a Madrid. El reconeixement, dotat amb 2.000 euros, ha estat per al seu treball final del doble grau d’Enginyeria Informàtica i Biotecnologia que va acabar el juny passat, i que ha estat valorat com un dels 25 millors d’entre les més de 600 propostes que s’hi van presentar.

El treball de fi de grau del Manuel el van dirigir els investigadors del grup de recerca SEES:lab de la URV Marta Sales i Roger Guimèra, i va consistir en desenvolupar una eina per reconstruir els metabòlits a partir del seu espectre de masses, una operació que actualment no es pot fer en el camp de la metabolòmica amb les tècniques que existeixen fins ara.

Actualment el Manuel treballa a la Unitat de Cures Intensives de l’Hospital Joan XXIII de Tarragona a través de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili, com a bioinformàtic i investigador de dades.

El certamen Arquímides, que ha celebrat la 18a edició, té per objectiu fomentar la investigació entre els estudiants universitaris premiant els millors treballs de recerca en totes les àrees de coneixement que els alumnes de grau o màster hagin fet a les universitats de l’Estat espanyol.