23/06/2022

Més de 60 alumnes de secundària participen en el campus de física i matemàtiques d’estiu

L'enginyer químic Josep Bonet dona el tret de sortida a la tercera edició d'aquest campus amb una xerrada sobre les nanomàquines i el moviment Brownià. Fins al 28 de juliol es faran 12 sessions formatives híbrides, que barrejaran la presencialitat i el format virtual

Les nanomàquines i la seva composició són un dels grans interrogants de la física. Conèixer les teories i observacions sobre elles i els descobriments que estan per arribar ha estat el tema central que ha tractat l’enginyer químic i doctor en Ciències Físiques de la URV, que ha conduït la primera de les xerrades, que per primer any es fa en format presencial combinant-lo amb el virtual, del Campus Físico-Matemàtic d’estiu 2022 que es fa al campus Sescelades. Des d’avui participaran en aquesta activitat més de 60 alumnes de 4t d’ESO i 1r de batxillerat de tot el territori de parla catalana que fins al 28 de juliol assistiran a 12 sessions híbrides.

Un moment de la inauguració del campus.

El campus ofereix formació sobre temes d’interès i d’actualitat relacionats amb la física i les matemàtiques com la codificació, l’astrofísica, el magnetisme, la simetria, la mecànica quàntica, els sensors i biosensors, la nanotecnologia, la física estadística, la criptografia, el 5G, els semiconductors assistits per llum o la matemàtica de xarxes. Totes les sessions les imparteixen investigadores i investigadors de la URV que estan treballant en aquests camps amb l’objectiu de què les i els futurs estudiants universitaris puguin ampliar els seus coneixements i aprendre, de primera mà, què diu la recerca sobre aquests temes i com treballen les persones que la lideren.

Amb aquest campus, s’ofereix als alumnes la possibilitat de tenir un contacte molt estret amb el món de la recerca i l’universitari. També poden conèixer els professionals que hi fan recerca a la vegada que s’imparteixen continguts de física i matemàtiques d’una forma atractiva, per tal d’ajudar a desenvolupar capacitats personals I vocacionals.