05/05/2022

Neix EoxSense, empresa derivada de la URV que desenvoluparà sensors bioquímics

La companyia incorporarà al mercat una tecnologia més senzilla, econòmica i sostenible per posar-la al servei de les empreses

D'esquerra a dreta, Pascal Blondeau, Pär Blanking i Francisco Andrade, l'equip que ha impulsat EoxSense.

Dissenyar sensors químics i bioquímics econòmics i eficients i posar-los al servei de les empreses. Aquest és l’objectiu principal de la nova empresa derivada (spin-off) de la URV, EoxSense, que ha creat una conjunt de noves tecnologies que li permeten redissenyar aquests sensors reduint significativament la seva complexitat i fent-los més compactes i eficients. La companyia de recent creació ha rebut el premi Talent Acadèmic que atorga la Fundació Gresol en el marc dels seus Premis al Talent Emprenedor.

Amb la creació d’aquesta companyia es vol donar resposta a una demanda que l’arribada de la pandèmia va fer augmentar de forma exponencial: la necessitat de generar informació bioquímica fora del laboratori, com ha passat amb els tests d’antígens per detectar el virus de la covid-19. Amb la seva activitat, EoxSense incorporarà noves metodologies que siguin senzilles, econòmiques però a la vegada eficients a l’hora de mesurar paràmetres de salut que poden anar des de la glucosa, per a pacients amb diabetis, fins a proteïnes que funcionin de marcadors d’alguns tipus de càncer, per exemple.

EoxSense desenvolupa i comercialitza tecnologia basada en sensors químics i bioquímics que donin resposta a les noves necessitats de la societat digital. L’objectiu de la companyia és establir un pol d’innovació local en aquest tipus de tecnologia a través d’acords amb empreses i institucions acadèmiques per contribuir al sistema d’innovació del territori creant llaços locals però també amb projecció internacional. L’empresa treballarà en col·laboració amb centres de recerca i empreses per facilitar l’arribada d’aquesta tecnologia al mercat.

Aquesta spin-off  l’han impulsat Francisco Andrade, professor de la Facultat de Química; Pascal Blondeau, investigador del Departament de Química Analítica i Química Orgànica de la URV i Pär Blanking, dissenyador industrial. Tots tres fan recerca en el grup de Nanonsensors d’aquest departament de la Universitat. Es tracta del tercer projecte d’aquest equip de treball que acaba esdevenint una empresa derivada.

La Unitat de Valorització de la Fundació URV ha donat suport a EoxSense en la seva constitució com a spin-off de la URV. El projecte també ha rebut el suport de la Càtedra sobre el Foment de l’Emprenedoria i la Creació d’Empreses de la Universitat, que assessora i acompanya les iniciatives emprenedores.