08/02/2021

Novena trobada d’estudiants predoctorals sobre Economia Industrial i Pública

Aquest dijous i divendres s'ha dut a terme de forma virtual la novena edició del Workshop organitzat pel Centre de Recerca en Economia i Sostenibilitat (ECO-SOS) del Departament d’Economia de la URV. Es tracta d'unes jornades orientades a investigadors en formació i especialitzats en l’àmbit de l’economia industrial i/o la pública

Una imatge de la inauguració de les jornades, que aquest any s´han fet en línia.

El 9th PhD-Student Workshop on Industrial and Public Economics té l’objectiu de reunir, promocionar la interacció i intercanviar experiències, idees de recerca o propers projectes entre els estudiants de doctorats d’àmbits econòmics amb actuals doctors i investigadors especialitzats en aquest camp. Degut a la situació actual, l’edició d’enguany es realitzarà, de forma excepcional, íntegrament per la plataforma virtual Microsoft Teams.

Durant la trobada, dividida en sis sessions, s’han presentat més d’una vintena de projectes de doctorands i doctorandes de diverses universitats de tot el món (majoritàriament del territori europeu) i  també d’investigadors de la URV.

Comité organitzador de l’esdeveniment.

A més a més, i seguint la tradició iniciada ja fa uns anys, s’han lliurat els WIPE Awards als millors articles presentats en aquesta edició. Un és el Premi Innova, atorgat per la Càtedra d’Innovació i que aquest any ha estat per a Julia Mazzei,  de l’Escola Superior Santa Anna de Pisa, amb el treball titulat Patent Opposition and Technology Entry. L’altre guardó, el del millor article científic que atorga el Departament d’Economia de la URV, ha estat per a Manon Francois, procedent de la Paris School of Economics per  l’artícle titulat Profit Shifting and Destination-Based Taxe. Ambdós premis estan remunerats amb  600 euros.

La ponent principal d’aquesta edició ha estat la professora Natalia Fabra de la Universitad Carlos lll de Madrid amb una xerrada titulada “The energy Transition for Industrial Economists”.  La professora, especialitzada en el camp de l’organització industrial i en l’economia de l’energia i del medi ambient, va ser guardonada el 2014 amb el premi Sabadell-Herrero com a millor economista jove de l’estat espanyol. En edicions anteriors, alguns dels experts que han participat com a ponents principals han estat Mark Armstrong de la Universitat d’Oxford o Luis Cabral de l’escola de negocis New York Stern.

Per més informació sobre el Workshop: https://www.eco-sos.urv.cat/en/activities/194/9th-phd-student-workshop-on-industrial-and-public-economics-wipe