06/10/2015

El projecte Equality, seleccionat a Europa com a bona pràctica per al canvi social

La Comissió Europea ha triat el projecte Equality com a bona pràctica de cooperació acadèmica en una publicació que recull l'impacte dels programes que la UE ha dut a terme a l'Amèrica Llatina i el Carib. L'Observatori de la Igualtat de la URV va participar en aquest projecte, liderant la implementació dels Plans d'Igualtat a les universitats participants

Taller de formació del consorci del projecte Equality a Rosario (Argentina).

La Comissió Europea (CE) ha seleccionat el projecte Equality d’entre els 51 finançats pel programa ALFA des de l’any 2007 com a exemple de bona pràctica d’enfortiment institucional. Així ho especifica en l’informe Higher education cooperation between the European Union, Latin America and the Caribbean: Academic cooperation and mobility: bringing the two regions closer, sobre l’impacte dels programes de cooperació acadèmica que la Unió Europea ha dut a terme a l’Amèrica Llatina i el Carib. La CE destaca del projecte la seva contribució al canvi social en l’àmbit del gènere.

El projecte Equality (Strengthening Women’s Leadership in Latin American HEIs and Society) va modernitzar universitats de 18 països de l’Amèrica Llatina i 4 d’Europa per promoure la igualtat de gènere en l’educació i en el mercat de treball entre els anys 2011 i 2014. La URV, a través de l’Observatori de la Igualtat, va liderar la implementació de Plans d’Igualtat a les universitats participants d’Equality.

El projecte, que va finalitzar el desembre de 2014, té continuïtat mitjançant la Xarxa Equality, una plataforma per a l’intercanvi de bones pràctiques en la gestió de la igualtat de gènere a les institucions d’educació superior. La xarxa, de la qual la URV n’ocupa la vicepresidència, compta amb 14 socis i és oberta a les universitats de qualsevol país que vulguin adherir-s’hi.

Més informació:

Informe Higher education cooperation between the European Union, Latin America and the Caribbean: Academic cooperation and mobility: bringing the two regions closer, de la CE