29/07/2021

Prop de 150 alumnes de 4t d’ESO i de 1r de batxillerat han participat en el Campus físico-matemàtic d’estiu de la URV

Una xerrada sobre nanotecnologia i física quàntica ha servit per tancar aquesta segona edició del campus. Han estat tretze sessions en format virtual que es van iniciar el 22 de juny i que han acabat aquest dimecres

L’escala nanomètrica i els canvis que es produeixen en les propietats dels materials, com el color, la conductivitat o el magnetisme ha estat el tema central de la darrera sessió del campus físico-matemàtic d’estiu de la URV que ha impartit el catedràtic de Física Aplicada i vicerector de Recerca de la URV, Francesc Díaz. S’ha tractat del nou món de possibilitats de la nanotecnologia, com la creació de materials a mida, amb propietats determinades, a través de la manipulació dels seus àtoms. Dues hores de xerrada amb preguntes han servit per tancar la segona edició del campus, que s’ha fet, de nou, en format virtual.

Han participat en aquesta activitat uns 150 alumnes de 4rt d’ESO i 1r de batxillerat de tot el territori de parla catalana amb una mitjana de 120 participants en cadascuna de les 13 sessions virtuals i interactives, que s’han impartit els dimarts i dijous.

La xerrada del catedràtic Francesc Díaz ha servit per cloure la segona edició del campus.

El campus ha ofert  formació sobre temes d’interès i d’actualitat relacionats amb la física i les matemàtiques com la codificació, l’astrofísica, el magnetisme, la simetria, la mecànica quàntica, els sensors i biosensors, la nanotecnologia, la física estadística, els semiconductors assistits per llum o la matemàtica de xarxes. Totes les sessions les han impartit investigadores i investigadors de la URV que estan treballant en aquests camps amb l’objectiu que les i els estudiants puguin ampliar els seus coneixements i aprendre, de primera mà, què diu la recerca sobre aquests temes i com treballen les persones que la lideren.

En la darrera edició el vicerector de Recerca i Planificació Científica, Francesc Díaz, ha volgut agrair l’entusiasme de la resta dels dotze ponents i també el dels alumnes participants que han pres part  de manera activa en els debats que s’han obert a cada sessió. També alguns dels alumnes han explicat la seva experiència i han agraït haver-ne pogut formar part i tenir uns professors d’alt nivell.

Podeu consultar totes les sessions del programa