10/02/2020

Prop de 500 joves posen a prova les seves habilitats tecnològiques a la novena edició de la First Lego League

Equips del centre de formació tecnològica Mac Media de Vinaròs/La Sénia, de l’Escola Mare de Déu del Carme i del Col·legi Sant Pau Apòstol de Tarragona han estat els tres primers classificats i aniran a la final de la competició a Tenerife

La First Lego League ha reptat els  joves de la demarcació a imaginar-se les ciutats intel·ligents del futur i a convertir-se en científics i enginyers. Prop de 500 joves de 6 a 16 anys distribuïts en 56 equips de 32 escoles de la demarcació s’han trobat aquest dissabte a firaReus per participar en la novena edició d’aquesta competició. En total han estat 320 joves de 10 a 16 anys, que han competit a la First Lego League sènior, i uns 150 de 6 a 9 anys que ho han fet a la júnior.

Els tres primers classificats de la competició sènior, que són els qui aniran a la final estatal que se celebrarà a Tenerife el mes vinent han estat, en primer lloc, l’equip “Com tu Vulgues”, del centre de formació tecnològica Mac Media de Vinaròs/La Sénia, que s’ha emportat el primer premi Fundació Scientia; en segon lloc, l’equip “Tarracobot”, de  Escola Mare de Déu del Carme de Tarragona, que s’ha emportat el premi URV, i, finalment, la tercera posició ha estat per l’equip “Smart Cloud Sant Pau”, del col·legi Sant Pau Apòstol de Tarragona.

La Universitat Rovira i Virgili,  a través de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE), ha organitzat aquesta  la novena edició de la FIRST (For Inspiration and Recognition of Science and Technology) LEGO League, que enguany se s’ha celebrat a firaReus. En aquesta novena edició de la FIRST LEGO League (FLL) hi ha assistit unes 1.300 persones entre participants, familiars i voluntaris amb la ciència i la tecnologia i els valors del treball en equip com a protagonistes.

Els participants han hagut de pensar i resoldre problemes reals a través de la  investigació científica i, a banda, superar proves amb l’ús d’un robot construït i programat per ells mateixos. En el repte d’aquesta edició els equips han estudiat com les ciutats i els edificis creixen,  evolucionen i canvien. Aquest dissabte han presentat solucions  innovadores per  construir un entorn on viure i treballar utilitzant les eines i la tecnologia actuals.

Els equips sènior han participat  en el desafiament City Shaper, en què hauran de dur a terme un projecte científic per resoldre un problema real relacionat amb les ciutats del futur. A més, han construit i programat  un robot autònom utilitzant la tecnologia de LEGO® MINDSTORMS® per a resoldre les missions que han superat amb els robots.

Els nens i nenes d’entre 6 i 9 any també han tingut el seu espai a la Junior FIRST LEGO League que han participat al repte Boomtown Build. Han hagut d’explorar les necessitats i els reptes d’una ciutat imaginària a través de l’observació de  l’entorn i la imaginació. Així, han hagut de resoldre problemes i crear un edifici en un espai de convivència agradable.

La majoria dels equips participants a la FLL Reus-Tarragona havien superat una fase prèvia, les anomenades MicroFLL, tornejos interns que s‘han organitzat  a les escoles amb més equips que els que  han participat en la final territorial d’aquest dissabte. En total i comptant els de l’edició prèvia  hi ha pres part  1.300 joves de les comarques de Tarragona.

La FIRST LEGO League s’estructura en tornejos classificatoris i fases finals. A l’Estat espanyol hi ha desafiaments en diferents ciutats, un d’ells serà el que s’ha celebrat a a Reus, i els millors participants de cada ciutat es guanyen  un lloc per a la gran final de la FIRST LEGO League (FLL) que se celebrarà a Tenerife.

Amb l’objectiu de que es converteixi en un esdeveniment territorial, la seu s’alterna cada any entre Tarragona i Reus. A banda del suport dels ajuntaments d’aquestes dues ciutats, es compta també amb el de la Diputació de Tarragona, la URV i l’empresa LEAR Corporation. Tots plegats fan possible que la FLL sigui l’acte més massiu de la demarcació de foment de les  vocacions científiques i tecnològiques.

Tots els premiats:

• Premi a l’entrenador: Xavier Torrell. Escola Alberich i Casas (Reus).
  • Premi Ajuntament de Tarragona a l’Emprenedoria: POPGALLINES. Escola La Parellada (Santa Oliva).
  • Premi Robotix a les Joves Promeses:  HASTA LEGO. Escola Pompeu Fabra (Reus)
  • .Primer Premi ETSE  al Comportament del Robot: ST. CHICKENS. Col.legi Santa Teresa (Móra d’Ebre)
  • Segon Premi al Comportament del Robot: TARRACOBOT. Mare de Déu del Carme (Tarragona).
  • Primer Premi LEAR al Disseny del Robot: ST. ESCUADRON. Col.legi Santa Teresa (Tarragona)
  • Segon Premi al Disseny del Robot: LEGONNAC. Lestonnac-L’Ensenyança (Tarragona).
  • Primer Premi Dragados al Projecte d’Innovació: CITY FIGHTERS. Escola Alberich i Casas (Reus).
  • Segon Premi al Projecte d’Innovació: ENERGY LEGO. Col·legi Sagrat Cor (Tarragona).
  • Primer Premi als Valors FIRST LEGO League: SANTAOLIBOTS 6.0.  Escola La Parellada (Santa Oliva).
  • Segon Premi als Valors FIRST LEGO League: R2D2. Mare de Déu del Carme (Tarragona).
  • Tercer Premi Ajuntament de Reus al guanyador: SMART CLOUD SANT PAU. Col·legi Sant Pau Apòstol (Tarragona).
  • Segon Premi al guanyador: TARRACOBOT. Mare de Déu del Carme (Tarragona).
  • Primer Premi Fundació Scientia al Guanyador: COM TU VULGUES. Centre de formació tecnològica MAC Media (Vinaròs/La Sénia).