21/04/2023

Prop d’un centenar de persones participen en les II Jornades de Nutracèutica de la URV

La Càtedra Uriach de Nutracèutica i el grup de recerca en Nutrigenòmica de la URV organitzen aquesta trobada que té l’objectiu d’impulsar el coneixement en aquesta disciplina

A les jornades hi han participat una vintena de ponents de l'àmbit de la nutracèutica.

El Seminari de Tarragona acull aquest dijous i divendres la II edició de les Jornades de Nutracèutica, que organitza el grup de recerca en Nutrigenòmica del Departament de Bioquímica i Biotecnologia i la Càtedra Uriach de Nutracèutica de la URV. Prop d’un centenar de persones assisteixen a aquesta activitat, que té l’objectiu de fomentar un punt de trobada per conèixer i compartir la recerca que es fa en aquesta disciplina no només a la comunitat investigadora, sinó també a estudiants de doctorat, de màster i de grau.

La nutricèutica prové dels termes nutrició i farmacèutica i defineix aquells aliments o compostos derivats que, a més de nodrir l’organisme, proporcionen beneficis mèdics o per a la salut i poden ajudar a contribuir a atenuar o endarrerir l’aparició de malalties.

Les jornades s’han desenvolupat en quatre sessions en les que han intervingut més d’una vintena de ponents. Per primera vegada, un dels temes que s’ha abordat és el consum de compostos bioactius en la salut cerebral. Altres temes exposats són els resultats obtinguts en relació amb l’obesitat i les patologies associades, les noves oportunitats per a l’aplicació dels compostos, i el futur dels bioactius i dels nutricèutics. “El que volem fem és compartir els darrers avenços científics i donar-los a conèixer, no només a la comunitat investigadora sinó també a estudiants, per tal que tinguin l’oportunitat d’interactuar amb investigadors d’arreu de l’Estat espanyol”, explica Begoña Muguerza, investigadora del Departament de Bioquímica i Biotecnologia de la URV i directora de la Càtedra.

Durant les jornades també s’han premiat els millors treballs de final de grau i de final de màster sobre nutracèutica del curs 2021-22. Els guardons han estat pel treball “Antihypertensive potential of food industry by-products: inhibition of the angiotensin converting enzyme and modulation of gut bacteria populations” d’Anna Valls-Verdoy com a millor TFG i “Obtención y caracterización de extractos procedentes de subproductos agroalimentarios con potencial neuroprotector”, de Laura María Vega Gómez com a millor TFM.