28/02/2017

Set equips participen en la Lliga de Debat Universitari

Cal que el poder públic controli els mitjans de comunicació? Aquest és el tema de discussió de la Lliga de Debat Universitari de la URV, que va començar ahir i finalitza divendres 3 de març, quan es disputarà la final. Hi participen 30 estudiants de diferents ensenyaments, que amb la seva dialèctica hauran de sostenir arguments a favor i en contra sobre el tema plantejat

Un dels integrants de l'equip "Carácter anfipático", durant el debat.

Tres enfrontaments entre els grups participants van donar el toc de sortida a la Lliga de Debat Universitari 2017, organitzada pel Consell d’Estudiants de la URV. En aquesta edició s’ha posat sobre la taula el plantejament “Cal que el poder públic controli els mitjans de comunicació?” per a què els equips s’hi posicionin, amb la seva dialèctica, a favor i en contra al llarg de les diferents rondes del concurs.

Enguany hi participen set equips que es divideixen en dos grups. Al grup A hi ha “Meditacions metahistòriques”, “Caràcter amfipàtic” i “Records del 84”. Els equips del grup B el formen “El Triumvirat”, “Josef Ajramers”, “Babylon” –guanyador de les dues últimes edicions- i “Balanç de paraules”.  Pertanyen a diferents ensenyaments que s’imparteixen a la Universitat: Dret, Dret i Relacions Laborals i Ocupació, Economia, Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques, Enginyeria Elèctrica i Enginyeria Electrònica Inudstrial i Automàtica, Història, ADE i Dret, Biotecnologia, i també del màster en Enginyeria Química.

Un dels membres de l'equip Babylon, defensant els seus arguments.
Un dels membres de l’equip “El Triumvirat”, defensant els seus arguments.

Els equips s’aniran enfrontant al llarg de la setmana en eliminatòries de 40 minuts cadascuna, i la semifinal entre els dos millors de cada grup es farà dijous 2 de març. La final es disputarà divendres 3 a les 18 h a la sala de juntes del campus Catalunya. Tots els debats són públics.

El jurat que valorarà les discussions el formen professors dels àmbits de Dret, Lletres, Comunicació i Química de la Universitat, a més de personal del PAS, membres de l’equip rectoral i estudiants. Els debats de la fase eliminatòria estaran puntuats per tres membres del jurat, mentre que el jurat del dia de la final seran cinc persones.

Hi ha tres categories de premis: a l’equip guanyador (750€), a l’equip finalista (450€) i al millor orador (200€). El guanyador del concurs participarà en representació de la URV a la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives, que agrupa les Universitats dels territoris de parla catalana.

La Lliga de Debat es concep com una oportunitat per als estudiants d’aprendre a parlar en públic, a fer equip i a saber defensar un tema tant a favor com en contra, utilitzant el català com a llengua vehicular, amb l’objectiu de fomentar l’ús de la paraula i promoure el talent dels estudiants. A més, contribueix a fixar les bases per a la pràctica d’habilitats amb importància fonamental en qualsevol àmbit professional.

Tots els detalls sobre la Lliga de Debat Universitari, composició dels equips, criteris de valoració, desenvolupament del debat i altres temes es poden consultar al Reglament i aquí