04/12/2019

Treematernity, una start up de la URV que innova amb les corretges de monitoratge de les embarassades

Tres llevadores de les Terres de l'Ebre han creat aquesta empresa que busca millorar l’atenció maternoinfantil

Millorar el sistema de subjecció dels transductors maternofetals. és a dir, les popularment conegudes com a corretges. Aquest és el resultat de la primera de les innovacions patentades per l’empresa Treematernity, des de fa uns mesos nova start-up de la URV i que van impulsar, ara fa uns tres anys, les llevadores Vanessa Sanz, Montse Gasparín i Mabel Gendre, totes tres diplomades en Infermeria per la URV.

Han patentat el que anomenen Belty, cinturons d’un sol ús per a fer el monitoratge de les dones embarassades que aporten, segons ja indiquen els estudis de testeig, molts avantatges respecte els convencionals. No cal rentar-los cada vegada que s’utilitzen –ni assecar-los- ja que són material fungible i es llencen després de cada ús. Són, per tant, més higiènics i faciliten les tasca de les llevadores, que no han de tenir-ne cura que estiguin apunt per tornar-los a fer servir una vegada s’ha acabat el monitoratge de la embarassada.  Els estudis han demostrat que són més confortables, més segurs i aptes, a més, pels parts a l’aigua i permeten una millor mobilitat de la dona embarassada.

D’esquerra a dreta: Montse Gasparín, Vanessa Sanz i Mabel Gendre, impulsores de l’empresa.

Els dispositius ja han passat per uns processos d’estudi i de validació –que estan acabant- i han posat de manifest que els nous cinturons s’adapten més bé a les noves tecnologies que hi ha, és a dir, són més precisos alhora de fer el monitoratge. Les impulsores del projecte expliquen que la tendència als hospitals és la de fomentar el material d’un sol ús, per qüestions d’higiene principalment, però també per comoditat, tant pels professionals com per les dones.  A més, els cinturons van pretallats i enrotllats en un aparell dispensador, fet que fa més pràctic el seu ús.

De moment n’han fet una tirada de 600 prototips per poder-lo testejar, que és el que han estat fent unes 300 dones a les Terres de l’Ebre -treballen totes tres a la sanitat pública- durant els darrers sis mesos. Els cinturons també s’han provat a l’Hospital Sant Joan de Reus, Mataró, Igualada i a la Fe de València.  Una vegada hagin acabat els estudis, a finals d’aquest any o principis del proper, ja tindran els resultats amb la validació i estarans preparats per llençar-los al mercat, sempre que disposin dels recursos necessaris per tirar-ho endavant.

Aquest és el primer producte que han desenvolupat des de l’empresa Treematernity, que ja ha guanyat premis pel seu producte. La seva idea seguir treballant en noves iniciatives per millorar la qualitat assistencial de les dones embarassades, els nadons i els treballadors i treballadores dels hospitals amb productes i serveis amb valor afegit.

La Unitat de valorització de la Fundació URV ha donat suport a Treematernity per l’obtenció de la categoria start-up reconeguda per la URV. Un reconeixement a totes les empreses innovadores i amb valor afegit liderades per estudiants i Alumni URV.