26/06/2014

Una lliçó sobre recerca en materials avançats tanca la primera edició del programa ‘Talent Jove’

Es tracta d'un curs d'alta exigència formativa per a joves de 1r de batxillerat que equipara els seus coneixements sobre física i matemàtiques al nivell del batxillerat internacional

El programa està adreçat a alumnes de batxillerat amb altes capacitats acadèmiques.

Els quaranta joves que aquest curs 2013-14 han participat en el programa Talent Jove van rebre, dissabte 21 de juny, els diplomes acreditatius d’aprofitament del curs en un acte que va estar presidit pel rector de la URV, Josep Anton Ferré. El coordinador del curs, Francesc Díaz, va ser l’encarregat de pronunciar la darrera lliçó del curs Recerca en materials avançats. Superconductors i sostenibilitat davant dels alumnes i dels seus pares, que omplien l’Aula Magna del Campus Catalunya.

Docents, alumnes i pares es van trobar aquest dissabte en el que va ser el darrer acte de la primera edició del programa Talent Jove durant el qual els quaranta participants van rebre els diplomes de mans dels professors que han impartit les classes durant aquest curs i del mateix rector de la URV, Josep Anton Ferré, qui va cloure l’acte. Talent Jove és un programa formatiu en física i matemàtiques que s’ha fet els dissabtes al matí a la URV durant aquest curs, amb una durada de dues hores i mitja cada sessió, i durant el qual s’han ofert coneixements avançats sobre matèries científiques a joves de 1r de batxillerat amb altes capacitats acadèmiques.

Els quaranta nois i noies de batxillerat han seguit les classes durant tot aquest curs i ho faran durant el curs vinent, que continuaran el programa, al mateix temps que entrarà un nou grup. Durant el curs professors de secundària i investigadors de la URV els han ensenyat matemàtiques i física en un programa d’alta exigència formativa i científica que els ofereix coneixements de nivell superior al programa escolar de batxillerat.

Fotografia de grup dels participants a la primera edició de 'Talent Jove'.
Fotografia de grup dels participants a la primera edició de ‘Talent Jove’.

Els alumnes que prenen part en aquesta experiència i els que ho faran el curs vinent han hagut de superar una prova de nivell en física i matemàtiques, i tenen qualificacions iguals o superiors a 8,5 en aquests assignatures de 4t d’ESO. L’objectiu és que assoleixin el nivell formatiu que s’aconsegueix en el batxillerat internacional, que ha estat el referent per fixar els objectius. També es pretén estimular la seva vocació per a la recerca.

En aquestes sessions s’han plantejat conceptes i exercicis complexos i pràctiques als laboratoris. Durant la setmana, a través de l’entorn virtual Moodle, alumnes i professors han pogut fer el seguiment del curs, amb activitats complementàries, i s’han preparat les sessions per anticipat.