16/08/2023

La URV se situa en la posició 701-800 del món al rànquing de Xangai

El nombre d’articles indexats i el rendiment per càpita són els indicadors en els que obté millor puntuació

L’Academic Ranking of World Universities (ARWU) ha situat la Universitat Rovira i Virgili en la posició 701-800 d’entre les millors universitats del món en recerca en l’edició d’aquest 2023. Per elaborar aquesta classificació, l’ARWU analitza més de 2.500 universitats i publica les 1.000 millors.

Per fer-ho utilitza diversos indicadors de rendiment en recerca a partir de dades de tercers, que inclouen els premis Nobel i medalles Fields del personal investigador i els exalumnes, els investigadors altament citats, els articles publicats a les revistes científiques Nature i Science, els articles indexats en índexs de citació rellevants, i el rendiment acadèmic per càpita de la institució.

L’edició 2023 del rànquing mostra el domini de les universitats nord-americanes. Les cinc primeres posicions del món les ocupen Harvard, Stanford, MIT, Cambridge i Berkeley.

La URV se situa en la posició 701-800, i destaca en dos indicadors: el d’articles indexats a Science Citation Index-Expanded i Social Science Citation Index (dues de les bases de dades del Web of Science, la col·lecció de bases de dades de referències bibliogràfiques i cites de publicacions periòdiques de Clarivate Analytics) i el de rendiment acadèmic per càpita, que divideix la resta d’indicadors ponderats pel nombre de membres del personal acadèmic equivalents a temps complet de la universitat.

Globalment, la URV se situa en el lloc 22 de les 38 universitats de l’Estat que hi apareixen, a la mateixa posició que la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat de Lleida, la Universitat d’Extremadura, la Universitat de Màlaga i la Universitat de Múrcia.

La mateixa institució, Shanghai Ranking, va fer públic al juliol de 2022 el Global Ranking of Academic Subjects (Rànquing Global de Disciplines Acadèmiques), que situa la URV entre les 100 millors del món en Ciència i Tecnologia dels Aliments, entre les 150 millors en Química (la primera de l’Estat junt amb la UPV/EHU), i entre les 200 millors en Gestió Turística.