15/11/2016

Judit Morlà, Anna Sendra i Santi Domínguez guanyadors del concurs ‘Vols saber què investigo?’

La final d'aquest concurs, en què hi participen doctorands de la Universitat, s’emmarca dins de la Setmana de la Ciència. Ha tingut lloc aquest dimarts al matí al Teatre Bartrina de Reus i ha comptat amb més de 420 espectadors, la majoria, estudiants de secundària i de batxillerat

Els participants del concurs davant del públic que ha omplert el Bartrina.

Vols saber què investigo? pretén que els participants –sis doctorands de diferents àmbits- expliquin a persones amb diferent grau de coneixements científics quina investigació estan duent a terme, de manera amena, adaptant el llenguatge al públic i utilitzant únicament les habilitats comunicatives i algun objecte de suport, en no més de cinc minuts. Més de 400 persones han omplert el Teatre Bartrina, entre els estudiants de secundària d’instituts de Reus, Tarragona, Cambrils i el públic en general.

Judit Morlà, guanyadora de la quarta edició del concurs.
Judit Morlà, guanyadora de la quarta edició del concurs durant el seu monòleg.

En aquesta quarta edició del concurs el jurat –format per la vicerectora d’Estudiants i Comunitat Universitària de la URV, Arantxa Capdevila; el guanyador de l’edició de l’any passat, Ignacio Funes, i la monologuista científica, Helena González- han decidit que la guanyadora hagi estat Judit Morlà que està fent un doctorat industrial en Nanociència, Materials i Enginyeria Química. El seu monòleg l’ha titulat “Ens ajudes, nano?”

Anna Sendra, la segona classificada, en un moment de la seva actuació.

La segona classificada ha estat Anna Sendra, pel seu monòleg “¿La salut desconnectada. Sendra, que està fent el doctorat en Antropologia i Comunicació, ha parlat de l’aprofitament de les xarxes socials i d’internet per millorar la relació entre el metge i pacient, en aquest cas, amb els pacients crònics, que és la base de la seva tesi.

Santi Domínguez s'ha emportat el premi del públic.
Santi Domínguez s’ha emportat el premi del públic.

I pel que fa al premi del públic, aquets ha estat per Santi Domínguez amb el seu monòleg “Tecnologia Edu… què?. Domínguez fa el doctorat de Tecnologia Educativa i ha parlat del seu treball de recerca al voltant de com aprofitar les noves tecnologies per millorar l’educació.

L'acte l'ha conduit el periodista i presentador Carles Cortès.
L’acte l’ha conduit el periodista i presentador Carles Cortès.

En aquesta quarta  edició del concurs hi han pres part tres joves doctorands més:  Gemma Caballé, del programa de doctorat de Dret, amb el monòleg “Desinformats i desnonats” en el que ha tractat de la regulació de la figura dels Agents de la Propietat Immobiliària; Natàlia Motos, del doctorat en estudis Humanístics, que  ha parlat d’”El Heavy Metal més ancestral” en el que ha tractat la mitologia en el Heavy Metal i els orígens de la performance a l’escenari”, i Javier Guidi, del programa de doctorat en Arqueologia Clàssica amb el monòleg “No somos Indiana Jones” en què ha parlat de la tasca de l’arqueòleg a les excavacions i al laboratori.

Gemma Caballé, amb el monòleg "Desinformats i desnonats"
Gemma Caballé, amb el monòleg “Desinformats i desnonats”.
Natàlia Motos amb el monòleg "El Heavy Metal més ancestral".
Natàlia Motos amb el monòleg “El Heavy Metal més ancestral”.
Javier Guidi, amb el monòleg "No somos Indiana Jones".
Javier Guidi, amb el monòleg “No somos Indiana Jones”.

La convocatòria vol incentivar els investigadors i les investigadores joves a divulgar el desenvolupament i els resultats de la seva feina com a científics, i promoure l’accés de la societat a la recerca que es fa a la Universitat, utilitzant nous formats de divulgació.

Els Big Van, la companyia de científics sobre rodes, han actuat durant el matí.

La sessió ha comptat també amb els monòlegs de la companyia Big Van, un grup de científics sobre rodes que canvia la visió de la ciència, que ha tingut molt bona acollida. Es defineixen com a investigadors de dia i monologuistes científics de nit, i provenen de diferents àmbits del coneixement. A través del gènere teatral del monòleg, aquests artistes pugen a l’escenari per divulgar, de forma entretinguda i divertida. Durant l’acte d’avui també ha presentat un monòleg Ignacio Funes, que va ser el guanyador de l’edició passada del concurs que ha presentat el monòleg “Fotoprotégete” i ha explicat quina és la tasca d’un químic teòric com ell, en la recerca per fer protectors solars eficients.

Aquesta activitat està cofinançada per la Fundació Espanyola per a la Ciència ni la Tecnologia (Fecyt).