06/02/2015

A la IV edició de First Lego League participen 274 nens i adolescents

A la IV edició de First Lego League, FLL, participen 274 nens i adolescents, que participen en els reptes d'enguany. L'esdeveniment vol promocionar els valors de la ciència i la tecnologia, i es fa dissabte 7 de febrer a partir de les 9 h. a la Fira de Reus

FIRST (For Inspiration and Recognition of Science and Technology) Lego League és un concurs que invita als joves d’entre 10 i 16 anys a descobrir la diversió i l’emoció en la ciència i la tecnologia, fomenta les vocacions científiques i tecnològiques i promou els valors del treball en equip i la capacitat emprenedora.

Hi participen més de 200 estudiants. En la primera fase del repte, denominat en aquesta edició “World class: learning unleashed“, els equips han redissenyat com adquirim coneixements i habilitats en el segle XXI, durant el curs als seus centres. Són 22 equips de joves de sis municipis diferents, acompanyats d’un entrenador. Els equips ensenyaran als adults què necessiten aprendre i de quina manera ho volen fer, exposant el projecte científic el dia 7 de febrer.

També han construit robots al llarg del curs, que després, a la Jornada, han de resoldre les missions establertes competint entre ells. El jurat observarà la feina dels participants.

Como a l’edició anterior, s’organitza també la Junior First Lego League, en la que 11 equips de nens i nenes d’entre 6 i 9 anys mostren les seves maquetes i el treball d’investigació en torn al repte Think Tank: redefinig learning. Durant el matí, mostren com algunes eines d’aprenentatge poden fer que aprendre sigui més fàcil i divertit. En aquesta categoria participen 60 nens i nenes. A partir de las 13 h. es fa l’entrega de premis.

Aquesta competició s’estructura en tornejos classificatoris i fases finals. A Espanya hi haurà reptes a diferents ciutats, entre elles Reus, i on els millors participants guanyaran dos llocs per la Gran Final de la FLL Espanya.

BASF Española i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) de la URV han tornat a organitzar enguany la competició. En l’edició d’aquest anys també col·laboren l’Ajuntament de Reus, la Diputació de Tarragona, la Fundació Privada Reddis, Quercus y el Grupo Solarca.

La FLL es va presentar el dia 30 de gener al centre de visites de BASF a La Canonja. Al acte van ser presents la directora del centre de producció de BASF a La Canonja, Anne Berg; i el vicerector de Política Científica i Recerca, Josep Manel Ricart, i el director de l’ETSE Domènec Puig, de la URV.

Més informació, aquí.