17/10/2022

Els millors investigadors del món sobre els efectes del consum de fruita seca en la salut es reuneixen a Reus

El catedràtic de la URV Jordi Salas-Salvadó presideix aquesta conferència científica en què es discutiran les recerques presents i les tendències futures en la investigació nutricional

Amb els objectius de compartir les evidències actuals relacionades amb els beneficis del consum de fruita seca i definir mancances, necessitats i oportunitats en la recerca en aquest camp, els principals investigadors a nivell mundial sobre salut i fruita seca es reuneixen els dies 20 i 21 d’octubre a la seu de l’International Nut and Dried Fruit Council (INC), a Reus. Presidit pel catedràtic i investigador ICREA Acadèmia Jordi Salas-Salvadó, director de la Unitat de Nutrició Humana de la URV-IISPV i investigador del Centre d’Investigació Biomèdica en Xarxa d’Obesitat i Nutrició (CIBEROBN), el NUTS 2022 compta amb la participació de les ments més brillants en l’àmbit de la investigació nutricional.

Els temes clau que es tractaran a l’edició d’enguany fan referència al pes corporal, a la diabetis i la resistència a la insulina, a les malalties cardiovasculars, al sistema gastrointestinal i a l’envelliment cognitiu, entre d’altres. A mesura que la recerca sobre els beneficis del consum de fruita seca creix, aquesta trobada ofereix l’oportunitat de compartir i examinar detalladament allò conegut i establert i aquelles àrees de coneixement que necessiten ser estudiades. El professor Jordi Salas-Salvadó, un dels investigadors en nutrició més influents del món, remarca la importància d’aquest esdeveniment: “Tenim dades més que suficients per demostrar i ensenyar els efectes beneficiosos del consum de fruits secs sobre diferents malalties cardiometabòliques. Ara és el moment de resumir totes aquestes evidències per generar sinergies i intentar impulsar o modificar les al·legacions de salut que existeixen en relació al consum de fruita seca i els seus beneficis sobre la salut”.

El NUTS 2022 reuneix de forma excepcional a 27 ponents i moderadors de 13 països d’arreu del món, entre els quals hi ha investigadors de gran rellevància com Frank Hu, director del Departament de Salut Pública de la Universitat de Harvard, Joan Sabate, professor de Nutrició i Epidemiologia a la Universitat Loma Linda, David Jenkins del Departament de Ciències de la Nutrició de la Universitat de Toronto, David J. Baer del Departament d’Agricultura dels EUA, Linda Tapsell, professora emèrita de la Universitat de Wollongong d’Austràlia i Penny Kris-Etherton del Departament de Ciències de la Nutrició de la Universitat de l’Estat de Pennsylvania, entre d’altres. S’espera que com a resultat d’aquesta conferència organitzada des de la Universitat Rovira i Virgili (URV-IISPV) i des del CIBEROBN, es publiquin les conclusions en una revista científica internacional.

L’INC, principal sponsor de NUTS2022, és un paraigües internacional per a la indústria de la fruita seca amb més de 880 membres d’empreses del sector de més de 80 països, que representen més del 85% del valor comercial mundial de la fruita seca. Goretti Guasch, directora executiva de l’INC, considera que “la investigació en nutrició és un pilar important de les activitats de l’INC” i reconeix que estan emocionats de tenir la oportunitat d’acollir investigadors d’arreu del món. La missió de l’INC és la d’estimular i facilitar el creixement sostenible de la indústria de la fruita seca i és l’organització líder en termes de salut, nutrició, seguretat alimentaria i regulacions internacionals sobre fruita seca”.