25/09/2015

L’estudiant de doctorat Aïda Pascual, tercer premi al concurs de pòsters de la NuGO Week

La investigadora Aïda Pascual, del Grup de Recerca en Nutrigenòmica de la URV, ha rebut un premi de la NuGO Week 2015 per un pòster científic en què presentava els resultats preliminars dels seus estudis de doctorat. La NuGO Week és la conferència anual de l’associació NuGO, que agrupa universitats i centres de recerca de les àrees de nutrició molecular, nutrició personalitzada, nutrigenòmica i biologia nutricional de sistemes

Aïda Pascual, davant del pòster premiat.

Aïda Pascual estudia el teixit adipós, que té la funció d’emmagatzemar energia (és a dir, greix): “busquem compostos naturals que, ingerits per via oral, millorin la obesitat i els seus efectes”, explica la investigadora del Departament de Bioquímica i Biotecnologia. Això ho pretenen aconseguir mitjançant un procés anomenat browning, és a dir, el canvi de teixit adipós blanc (que emmagatzema lípids) a teixit adipós marró (que consumeix oxigen per a metabolitzar greixos i produir energia). El pòster explicava “un experiment en què ratolins consumien diversos compostos per millorar el browning, i així poder descobrir quins són efectius”, afegeix.

La NuGO Week és un congrés internacional que es realitza anualment des de fa més de 10 anys. Està organitzat pel comitè NuGO, una associació d’universitats i instituts de recerca que se centra en el desenvolupament conjunt de l’àrea d’investigació de la nutrició molecular, la nutrició personalitzada, la nutrigenòmica i la biologia nutricional de sistemes. Hi té lloc un concurs de pòsters, que s’avaluen tenint-ne en compte tant el valor científic com la capacitat comunicativa i la facilitat d’entendre’ls. Aïda Pascual ha estat guardonada amb el tercer premi d’aquest concurs a la NuGO Week 2015, que s’ha celebrat a Barcelona entre el 7 i el 9 de setembre.