22/09/2017

La investigadora Alba Pérez guanya un premi internacional per una recerca sobre bacteris

El seu treball ha estat reconegut en el marc del taller sobre Campylobacter, Helicobacter i organismes relacionats (CHRO), que es va fer del 10 al 14 de setembre a Nantes (França)

Una recerca sobre els bacteris del gènere Arcobacter, feta per la investigadora de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i de l’Institut d’Investigacions Sanitàries Pere Virgili (IISPV), ha rebut un premi en el marc del 19è taller sobre Campylobacter, Helicobacter i organismes relacionats (CHRO), que es va fer del 10 al 14 de setembre a Nantes (França).

La investigadora Alba Pérez, amb el pòster premiat.

Els bacteris del gènere Arcobacter pertanyen a un grup que encara és molt poc conegut i la investigadora ha centrat el seu treball a analitzar els genomes de 28 espècies d’aquest gènere. La recerca, en què basa la seva tesi doctoral, posa de manifest que hi ha una gran diversitat de bacteris del gènere Arcobacter, i ha separat les espècies en quatre grups diferents que comparteixen aproximadament uns 1.000 gens. Un d’aquests grups, el més homogeni i el que presenta un nombre de gens més reduït, està associat a patologies en persones, com diarrees o bacterièmia, i també en animals, en els quals provoca avortaments, sobretot en els ramats.

Estudiar els genomes d’aquest grup permetrà analitzar en detall els gens diferencials per comprendre millor el potencial virulent d’aquestes espècies i les seves resistències a agents antimicrobians.

La tesi doctoral d’Alba Pérez la dirigeix la investigadora de la Unitat de Micologia i Microbiologia Ambiental de la URV María José Figueras.