10/04/2019

La URV lidera un projecte europeu en Recerca i Innovació Responsable

Es desenvoluparan mòduls d’aprenentatge per aplicar en una primera fase a Tarragona a través de la Universitat i de la Fundació Tarragona Smart Mediterranean City

Des de dimecres i fins aquest divendres els socis del projecte Erasmus + “Cooperation for innovation and the exchange of good practices” fan la primera trobada que ha de servir per establir les bases futures del projecte.  Laureano Jiménez, investigador del Departament d’Enginyeria Química de la URV, lidera aquest projecte liderat pel programa  Eramus+ sobre la participació de la societat en la ciència i la innovació, l’objectiu del qual és alinear els resultats de la  investigació amb els valors de la societat.

El projecte centra la seva activitat en la millora del compromís amb la societat, la inclusió de perspectives de gènere i qüestions ètiques. Parteix de les activitats pioneres que es realitzen a la URV per iniciar-se en un procés de cocreació de mòduls d’aprenentatge i aplicació d’un entorn immediat: la ciutat de Tarragona. La Recerca i Innovació Responsable (RRI) aglutina aspectes transversals vinculats a tots els programes de recerca finançats per la Unió Europea (2014-2020). L’aplicació de la RRI té com a objectiu millorar els sistemes d’innovació que augmenten la seva capacitat per aportar solucions als grans reptes de la societat.

Imatge de la trobada amb els socis del projecte.

En el projecte hi participa la Fundació Tarragona Smart Mediterranean City , l’associació NOTUS (Barcelona), la Universitat Tampere (Finlàndia), l’Institut d’Economia Innovadora i la Universitat Kozminski (ambdós de Polònia).

La cocreació dels mòduls de formació contínua és un procés multidisciplinari i transversal en el qual hi prenen part diversos actors (empreses, organitzacions no governamentals i ciutats). Aquestes últimes són les més importants en els processos d’innovació. El material desenvolupat serà obert i servirà per organitzar i desenvolupar els conceptes de la RRI. Seran uns documents de bones pràctiques que cadascú podrà adaptar a la seva realitat.