26/05/2016

S’obre la convocatòria per a 47 investigadors predoctorals i 2 de postdoctorals

El programa Martí i Franquès de recerca per a l’atracció de talent de la Universitat Rovira i Virgili, en col·laboració amb altres institucions de recerca del territori, s’ha dissenyat per atraure 47 estudiants de doctorat i 2 investigadors postdoctorals. El període per accedir en aquestes convocatòries ja és obert i s’acaba el 13 i el 17 de juny respectivament

En el marc d’aquest programa, per al període 2016-2017 es convoquen un total de 47 contractes de personal investigador predoctoral en formació. D’aquests, 41 són convocatòries de dotze departaments de la Universitat, dues estan vinculades a dos projectes de recerca –el programa PRDI- i les quatre restants estan finançades per la Universitat i per entitats externes a través de convenis de col·laboració científica, establerts amb entitats col·laboradores o instituts i centres de recerca agregats al Campus d’Excel·lència Internacional Catalunya Sud. En aquesta darrera modalitat les entitats finançadores són el Centre Tecnològic de la Química de Catalunya, l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentària (IRTA), el Banco Santander i la Fundació Catalunya La Pedrera, que finançarà dues propostes de tesis dels àmbits del turisme i la química. La presentació de les candidatures per optar a alguna d’aquestes 47 places predoctorals ja és oberta i finalitzarà el proper 13 de juny.

Pel que fa als dos contractes postdoctorals, en aquesta convocatòria es pretén captar investigadors joves que puguin presentar el seu projecte al programa europeu ERC (European Research Council) Starting Grant, o en algun programa equivalent i els criteris d’avaluació del candidat es basen en l’excel·lència científica. Un d’aquests dos contractes està finançat pel Ministerio de Educación, en la darrera convocatòria d’ajuts als campus d’excel·lència. La convocatòria per aquests dos contractes postoctorals finalitza el proper 17 de juny.