01/12/2020

La URV reconeix Al Mercat com a nova “start-up” de la universitat

La iniciativa ofereix la possibilitat de comprar producte fresc en línia als mercats de Tarragona, Mataró, Sitges, Valladolid i Guadalajara (Mèxic). La impulsen tres joves tarragonins experts en màrqueting i enginyeria

Josep Maria Vallvè, Carles Vallvè i Álvaro Díez són els artífex de la iniciativa Al Mercat, una empresa emergent (start-up) reconeguda ara per la Universitat Rovira i Virgili. Es tracta d’una botiga en línia que permet als usuaris adquirir producte fresc, al gust i al tall, exactament de la mateixa manera que si el compressin presencialment en una parada del mercat de la seva localitat, tot i que en aquest cas ho fan a través d’una pàgina web.

Al Mercat, resol les necessitats del client que no disposa del temps, que no té la possibilitat d’anar al mercat a comprar o que, per temes com els actuals derivats de la covid, prefereix fer les seves compres en línia i evitar desplaçaments. Al mateix temps respon les necessitats del paradista que no disposa de temps o de capacitat per desenvolupar i gestionar la venda en línia del seu producte. En aquest cas pot decidir quins productes ofereix per vendre’ls a través de la plataforma.

El client pot optar entre recollir el producte preparat al mateix mercat o rebre’l al domicili, mentre que els paradistes disposen d’un panell propi que es poden administrar i que els permet triar quin producte ofereixen. Això vol dir que el client pot demanar exactament com vol els seus productes ja que s’aconsegueix un nivell de personalització similar al de la compra física.

Una sola comanda per diferents parades

El sistema que han desenvolupat aquests tres joves emprenedors permet comprar a les diferents parades en una sola comanda. Actualment ja estan consolidats al mercat central de Tarragona – amb 14 parades- i estan en negociacions per poder oferir el mateix servei a altres mercats de Catalunya i l’Estat. Ja han iniciat el servei al mercat de Mataró i a Valladolid i estan a punt de fer-ho a Sitges i a la ciutat Mexicana de Guadalajara.

El projecte l’impulsen tres joves emprenedors de Tarragona: D’esquerra a dreta: Álvaro Díez, Josep Maria Vallvé i Carles Vallvé.

A banda d’apropar el producte de proximitat al consumidor a través de la compra en línia, la proposta va acompanyada del servei Meal Kits, que permet poder fer la compra per a la preparació de receptes específiques que ofereix la mateixa plataforma, oferint el producte fresc i de qualitat.

Des del punt de vist tecnològic, Al Mercat disposa d’un software propi i d’un xat d’atenció al client que permet la comunicació directa entre clients i les persones responsables de les parades. Tot i que l’empresa va iniciar l’activitat el 2019, el creixement ha estat sostingut i s’ha accelerat amb la situació de confinament per la covid-19, que ha multiplicat per 10 el nombre de comandes que es gestionen a través del seu web. el seu objectiu és esdevenir la plataforma de referència en la venda en línia de producte fresc al gust i al tall en territori nacional. L’objectiu és dotar als mercats d’una eina per la digitalització que els permeti competir amb les grans empreses de l’alimentació.

Joves emprenedors tarragonins

El projecte l’impulsen tres joves emprenedors de Tarragona: Josep Maria Vallvé, enginyer, expert en operacions, director de projectes en empreses Nacionals i internacionals.  Va ser fundador i CEO del supermercat en línia El comprador i ara és soci fundador d’aquesta start-up; Carles Vallvé enginyer Industrial i informàtic és especialista en seguretat en Internet i intel·ligència artificial i fundador de Butinet, plataforma de joc de la botifarra en línia, i Álvaro Díez llicenciat en Dret i MBA amb 15 anys d’experiència en càrrecs executius de màrqueting a companyies nacionals i internacionals. És professor associat de la URV de l’àrea d’Organització d’empreses. Va ser també fundador de El comprador i ara és soci fundador d’aquesta nova empresa. Díez, junt amb Josep Maria Vallvé són candidats al premi de millor llibre d’empresa 2020 als premis Knowsquare amb el llibre publicat a l’editorial Verssus “El batacazo emprendedor” que explica la seva experiència en la creació de la seva primera empresa.

La Unitat de valorització de la Fundació URV ha donat suport Al Mercat per l’obtenció de la categoria start-up reconeguda per la URV, un reconeixement a totes les a empreses innovadores i amb valor afegit liderades per estudiants i Alumni URV.


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

*