16/02/2018

Les propietats nutricionals de la xocolata, nou taller a la Biblioteca de Tarragona

La investigadora Rosa Maria Valls, del Departament de Medicina i Cirurgia de la URV, va conduir el taller "La xocolata com a aliment", en què els nens i nenes van aprendre a distingir quina era la més saludable

Els nens i nenes van tastar diferents tipus de xocolata per distingir quina era la més saludable.

Que la xocolata es desfaci entre els dits, que produeixi més o menys saliva al menjar-la o la facilitat amb què la xocolata en pols es dissol a la llet ens pot donar pistes de la seva quantitat de sucre i i de greix i, per tant, de si és més o menys saludable. Aquests van ser alguns dels conceptes que van aprendre els nens i nenes que van participar al taller “La xocolata com a aliment”, impartit per Rosa Maria Valls, investigadora del Departament de Medicina i Cirurgia de la URV a la Biblioteca Pública de Tarragona.

Durant el taller es van tractar els conceptes bàsics relacionats amb el cacau i els nens i nenes van poder tastar diferents tipus de xocolata i aprendre a distingir quina era la més sana a través de les seves propietats organolèptiques. La investigadora també els va donar pistes per esbrinar, a través de l’etiqueta dels productes de cacau, quins eren més o menys saludables.

La investigadora Rosa Maria Valls va impartir el taller.

Aquesta iniciativa s’emmarca dins del cicle La ciència de la xocolata, que la URV i l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ) organitzen amb l’objectiu de despertar l’interès per la ciència entre els nens i especialment entre les nenes, i per això els tallers els imparteixen investigadores que fan recerca a la URV i a l’ICIQ. La ciència i la xocolata consta de diferents tallers en què es parla de la xocolata des de diferents disciplines científiques i que es faran fins el mes de juliol el tercer dijous de cada mes a la Biblioteca Pública de Tarragona i cada tercer divendres de mes a la Biblioteca Xavier Amorós de Reus.

El projecte està finançat per la Fundació Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT), del Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades.