17/02/2015

L’investigador de la URV Toni Vallès es classifica per a la semifinal del concurs FameLab 2015

Toni Vallès es classifica per a la semifinal del concurs FameLab 2015. Investigador al Departament d’Enginyeria Química, ha estat seleccionat per a participar a la semifinal el proper 20 de març a Barcelona, per aconseguir una plaça a la final estatal

Toni Vallès és una de les 12 persones aspirants, escollides d’entre més de 70 candidats, que concursarà el divendres, 20 de març al Teatre Poliorama de Barcelona.

És la primera vegada que un investigador de la URV es classifica per a aquest certamen, que organitzen el British Council i la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT). Des de la FECYT destaquen que els semifinalistes “han demostrat tenir grans habilitats comunicatives per explicar, en tres minuts i de forma entretinguda”, diversos temes científics.

Vallès, que investiga en xarxes complexes, ha fet una exposició sobre la memòria de les màquines. A la semifinal, el jurat valorarà les actuacions tenint en compte el carisma de les persones concursants, i el contingut i la claredat del monòleg. D’aquests 12 participants, 8 passaran a la final espanyola, que es farà a Madrid; el guanyador o guanyadora d’aquesta fase representarà Espanya a la final internacional a Cheltenham (Anglaterra), al juny de 2015.

FameLab és un concurs de monòlegs científics que va néixer el 2005 gràcies a una idea original del Festival de Cheltenham. El seu principal objectiu és fomentar la divulgació de la ciència identificant, formant i donant a conèixer nous talents entre els qui treballen en ciència, a través d’un format innovador: el monòleg científic. Avui dia, FameLab s’ha tornat global i es celebra en més de 25 països de tot el món, entre els quals Espanya, on és el tercer any consecutiu que s’hi desenvolupa.

Toni Vallès és estudiant de doctorat i forma part del grup de recerca SEES:lab, de la URV. Ha participat a la Setmana de la Ciència i al concurs Vols saber què investigo? 2013, organitzat per la URV, on va merèixer el segon premi ex aequo.

Diferents investigadors de la URV s’han presentat al concurs FameLab des que es va posar en marxa a España –el mateix Vallès va fer-ho a l’edició passada–, però és la primera vegada que un d’ells arriba a la fase semifinal. La URV és una de les 11 universitats i institucions d’arreu d’Espanya amb un investigador classificat a la semifinal del FameLab 2015; a Catalunya, només una altra universitat –la de Barcelona– compta enguany amb un semifinalista al certamen.

Teniu més informació a la FECYT, a FameLab a Espanya i sobre Toni Vallès al concurs Vols saber què investigo? 2013.