21/03/2017

L’investigador Josep Lluís Domingo, entre els cent més citats segons el Ranking Web of Universities

Set investigadors de la URV es troben a la llista dels 500 més citats (índex h), a partir de dades del Google Scholar Citations i, d’aquests, el catedràtic destaca entre els 100 primers

Imatge del Dr. Domingo
Josep Lluís Domingo, catedràtic de Toxicologia de la URV

El Consejo Superior de Investigaciones Científicas ha fet públic aquest nou rànquing a través del Laboratorio de Cibermetría. Les dades van ser recollides el desembre del 2016 i han generat un rànquing de més de 23.000 investigadors espanyols ordenats segons el seu Índex H a partir de les dades que genera la plataforma.

Set dels investigadors que estan en els 500 primers llocs pertanyen a la Universitat Rovira i Virgili, i, entre els 1.000 primers, n’hi ha 14 de la Universitat.

L’índex h quantifica la productivitat científica i l’impacte dels articles d’un investigador. Està basat en la distribució de cites que rep un investigador, és a dir, un índex h=25 vol dir que 25 dels articles que ha publicat un investigador han estat citats 25 o més vegades.

Entre els 1.000 primers d’aquest rànquing destaquen per aquest ordre: Josep Lluís Domingo, en 76a posició i amb un índex h de 71; Jordi Salas-Salvadó (posició 143) Jorge Joven (263), Eudald Carbonell (304), Ramón Álvarez-Puebla (352), Eduard Llobet (377), Alex Arenas (384), Marta Schuhmacher (405), Josep Domingo-Ferrer (512), Josep Maria Poblet (538) Lluís Arola (804), Carles Bo (810), Maria José Figueras (850) i Ciara O’Sullivan (984).

Google Scholar Citations és una base de dades bibliogràfica lliure que proporciona el nombre de citacions rebudes pels articles que hi han estat inclosos. Actualment hi ha de més de 160 milions de documents, molts d’ells amb vincles a les versions de text complet disponibles en obert.

Els mateixos investigadors generen el seu perfil i poden recollir les seves publicacions i les mètriques associades.