30/11/2020

Lliurament de set ajuts per facilitar l’arribada al mercat de tecnologies desenvolupades a la URV

El programa "Research to Business" ofereix suport a la comunitat investigadora per impulsar iniciatives que afavoreixin la comercialització de coneixements i tecnologies

Set iniciatives d’investigadores i investigadors de la Universitat Rovira i Virgili han rebut aquest dilluns un dels ajuts del programa Research to Business que convoca la URV, a través de la  unitat de valorització de la Fundació, per impulsar les iniciatives que afavoreixen l’arribada a mercat de coneixements i tecnologies desenvolupades a la Universitat.

Aquests ajuts van néixer fa 13 anys per promoure la protecció dels resultats de les investigacions per la seva comercialització i explotació. Els ajuts consisteixen en 15.000 euros pels dos més ben valorats -els dos primers del llistat-  i cinc de 10.000, pels altres cinc projectes. En aquesta tretzena edició els premis han estat per:

“Dispositiu d’elèctrode per electroencefalografia d’amplitud integrada”, una proposta presentada per l’equip liderat per Albert Fabregat, investigador del Grup d’Investigació FUNCMAT.

“Desenvolupament d’un kit de reactius per l’elaboració de nous fàrmacs”, proposta presentada per l’equip liderat per Omar Boutureira, investigador del grup de recerca en Síntesi Estereoselectiva i Química de carbohidrats. Presenta el projecte l’investigador del seu equip, Jordi Mestre.

“3L: Responding to urgent and growing social needs through a novel platform for Telemedicine”, proposta presentada per l’equip liderat per l’investigador Francisco Andrade, del grup de recerca de Quimiometria, Qualimetria i Nanosensors.

“Valorització de sistema de comunicació vehicle a radar i infraestructura a radar”, proposta presentada per l’equip liderat per l’investigador del grup Nanoelectronic and Photonic Systems, Antonio Lázaro.

“Eina tecnològica per al desenvolupament de qüestionaris d’avaluació educativa amb auto-correcció i feedback immediat”, proposta presentada per l’equip liderat per la investigadora  del grup de Recerca ARGET (Applied Research Group in Education and Technology), Mercè Gisbert.

“Sensors per a l’anàlisi ràpida del perfil nutricional de la llet materna”, proposta presentada per l’equip liderat per l’investigador Jordi Riu, investigador del grup de recerca Quimiometria, Qualimetria i Nanosensors.

“Diseño y comercialización de un “Certificado de buena gestión de vivienda social”, proposta presentada per l’equip liderat per la investigadora María Estela Rivas, investigadora del grup de recerca de Dret Patrimonial.

Una imatge dels guanyadors i dels representants institucionals que han assistit a l’acte d’entrega dels premis.

Aquesta convocatòria, oberta en col·laboració amb el Consell Social de la URV, pretén ajudar els grups de recerca facilitant-los aquests recursos per a poder executar les activitats necessàries per aproximar al mercat els seus coneixements i tecnologies. Aquestes activitats no han de donar suport a la recerca exploratòria prèvia per si mateixa, sinó que donen suport a la realització d’activitats lligades a la definició i implantació d’estratègies de transferència i de comercialització de resultats.  Aquests ajuts tenen el suport del Fons Europeu de Desenvolupament Regional de la Unió Europea en el marc operatiu FEDER i de la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya.

Cada any s’ofereixen ajuts per 80.000 euros. Al llarg d’aquestes edicions s’han presentat 124 propostes i s’han finançat un total de 64 projectes. D’entre aquests, han sorgit 15 llicències de tecnologies per ser explotades per empreses i s’han creat 13 Spin-offs.

L’acte de lliurament dels ajuts s’ha fet en línia i l’ha presidit la rectora de la URV María José Figueras, qui ha destacat la importància de la transferència del coneixement des de tots els àmbits de la recerca, i hi han estat presents el vicerector d’Innovació i Transferència del Coneixement, Francisco Medina, la directora de la FURV, Lourdes Jané i el vicepresident del Consell Social de la URV, Enric Carreres.