Diari digital de la URV -

09/07/2019

Prop de 140 joves participen en els tallers científics d’EstiURV

Són nou propostes de diferents disciplines que s'imparteixen durant la segona i la tercera setmana de juliol

Una imatge del taller de Disseny i fabricació d'objectes tridimiensionals amb tècniques analògiques i tecnologia d'impressió 3D digital que es fa a l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura.

Són joves, prop de 140,  que enguany han acabat el darrer curs d’ESO o el primer de batxillerat que dediquen una setmana de les seves vacances d’estiu a participar dels tallers científics que organitza la URV, amb l’objectiu de fomentar el seu interès per la ciència en totes les seves disciplines i despertar vocacions. Aquest any els nou tallers del programa EstiURV s’han repartit en dues setmanes i les sessions del primer torn es van iniciar aquest dilluns passat.

Per 4t d’ESO i 1r de batxillerat els cursos que s’han ofert aquesta primera setmana han estat els següents:

• English Matters, un curs de la Facultat de Lletres per millorar les destreses orals en llengua anglesa i per potenciar les habilitats per aprendre en anglès i el coneixement sobre el món anglosaxó. El curs els ha proporcionat eines i estratègies per assolir un nivell oral avançat.
Els alumnes aprenen a fer el disseny d’un gratacels amb l’aplicació Sketchup .
  • Disseny i fabricació d’objectes tridimiensionals amb tècniques analògiques i tecnologia d’impressió 3D digital. És un curs de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura (ETSA) que introdueix l’alumnat a endinsar-se al món de la representació tridimensional d’objecte a través de programes com l’Sketchup o l’Autocad 3D.
  • La biotecnologia a la teva taula. La Facultat d’Enologia proposa un curs en què parlarà dels aliments transgènics, es mostrarà com extreure ADN del blat de moro i s’identificaran gens, entre d’altres. Aquest curs és per alumnes de primer de Batxillerat.
  • Introducció al Dibuix Tècnic a les enginyeries mitjançant modelatge i impressió 3D . Un curs de l’ETSEQ en què s’introdueix l’alumne als conceptes bàsics de la representació gràfica a l’enginyeria, mitjançant metodologies de modelatge i impressió 3D, representació gràfica i acotació normalitzada de peces.
La probabilitat a través dels jocs d’atzar és el taller que s’imparteix a la Facultat d’Economia i Empresa, al campus Bellissens.
  • La probabilitat a través dels jocs d’atzar. La Facultat d’Economia i Empresa ha proposat aquest curs en què s’ensenya a  utilitzar els jocs d’atzar perquè l’alumne adquireixi i desenvolupi de forma intuïtiva els conceptes bàsics de probabilitat que l’ajudin a prendre decisions més eficients.
  • La Internet de les coses & Big Data. És un curs de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) . La Internet de les coses fa referència a la interconnexió dels objectes de la vida quotidiana amb la internet Aquesta gran quantitat d’informació es pot analitzar per obtenir nous coneixements que poden millorar la vida de les persones.
  • Introducció a l’Enginyeria Mecànica assistida per ordinador. L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) ha proposat també aquest curs en què dona una visió de l’assistència que donen els programaris actuals a l’enginyeria mecànica: disseny 3D, la creació de plànols, l’aplicació dels mòduls de simulació, etc.

I la setmana vinent s’impartiran:

• Les molècules més vives que mai!  Aquest curs de la Facultat de Química ensenya a respondre preguntes com ara: Què són les biomolècules? On estan localitzades les molècules dins la cèl·lules? Quina és la seva funció? Com les determinem i quantifiquem? Quines són les principals vies metabòliques? Quin és el paper dels enzims?
  • Descobreix la Química! Aquest altre curs de la Facultat de Química ajuda a descobrir la Química des d’un altre punt de vista, veient com la es pot  veure en la vida quotidiana, com es pot utilitzar per generar energia, per cuinar o per millorar el medi ambient, entre altres aplicacions.

Les sessions es fan els matins als laboratoris i aules dels diferents campus de la URV.