01/04/2019

La companyia biomèdica DR Healthcare instal·la un centre de recerca i planta de producció a la URV

El centre dedicarà el 75% de l’activitat a recerca i un 25%, a la producció de l’enzim diaminooxidasa (DAO) com a ingredient d’aliments dietètics

La planta està gestionada per Jaume Bori, llicenciat en Bioquímica i Biotecnologia per la URV.

DR Healthcare es va fundar fa dotze anys com una empresa emergent (start up) de la Universitat de Barcelona per investigar la relació entre l’alimentació i la migranya. L’any 2010 va publicar un dels primers estudis, que va demostrar la relació entre el dèficit de DAO i el desencadenament de migranya. En aquests anys la companyia, amb seu a Barcelona, ha centrat l’activitat a generar evidència científica i clínica sobre el dèficit de diaminooxidasa, l’enzim clau en la metabolització de la histamina. Aquesta deficiència comporta una sèrie de trastorns associats que, a més de la migranya, inclouen fibromiàlgia, problemes dermatològics, rinitis, colon irritable o trastorns per dèficit d’atenció i hiperactivitat.

La companyia ha generat més de 80 patents i l’objectiu de la planta de Tarragona és continuar amb la producció de DAO d’origen animal per comercialitzar-la, a més de fer recerca que doni lloc a altres modalitats d’aquest enzim, com la d’origen vegetal i biotecnològic. “Som l’única empresa especialitzada en el dèficit de DAO i els símptomes associats, i volem que la planta de Tarragona esdevingui un centre de referència des d’on impulsarem diversos projectes de recerca en col·laboració amb altres departaments de la Universitat”, explica Juanjo Duelo, fundador i director de la companyia.

La planta s’ha instal·lat a l’edifici N5 del campus Sescelades i estarà gestionada per Jaume Bori, llicenciat en Bioquímica i Biotecnologia per la URV i doctor en Enginyeria Ambiental. La seva figura dependrà del departament científic de la companyia, i es dedicarà a buscar sinergies en l’entorn de la URV i impulsar projectes amb diferents àrees de la Universitat.

La incorporació d’aquesta nova empresa al campus està en la línia de la Universitat, que vol fomentar la relació amb l’empresa i impulsar la transferència de coneixement en benefici de la societat.