16/04/2018

La URV porta tallers d’enologia, química i robòtica a la fira Tastets de Ciència

Escoles, instituts i divulgadors científics van treure els seus experiments al carrer en la cinquena edició d'aquesta fira, en la que van participar centenars de persones de totes les edats

L’amenaça de pluja no va poder amb les ganes de divulgar i aprendre dels centenars de persones de totes les edats que dissabte a la tarda es van desplaçar fins la Plaça de l’Univers de Reus per participar de la cinquena edició de la fira “Tastets de Ciència”, que impulsa el Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp, enguany també amb la col·laboració de la URV. En total hi van intervenir alumnes i docents de 18 centres educatius de la demarcació que van mostrar en públic les experiències científiques que treballen a les aules i als laboratoris. També hi van participar divulgadors de 8 entitats i institucions de la zona, que van mostrar prop de 60 tallers de diferents àmbits de la ciència.

Tallers de la URV

La Fira “Tastet de Ciència” té com a objectius divulgar experiències de referència d’àmbits científic-matemàtic i tecnològic, fomentar la competència comunicativa de l’alumnat dels centres educatius basada en el coneixement de les ciències, i despertar vocacions científiques en l’alumnat d’educació obligatòria i postobligatòria que facilitin una orientació professional.

Una de les activitats que va portar la Facultat de Química va ser un taller sobre polímers.

La Facultat de Química de la URV hi va participar amb un taller titulat “Química a la vida quotidiana”, amb tres activitats: una sobre fluids reològics, que permetia comprovar com, depenent si la interacció amb un fluid és suau o es fa amb força, aquest es comporta com a fluid o com a sòlid. Una altra amb polímers i una tercera que permetia veure el desprendiment de gasos que produia una reacció química.

El taller: estimulació dels sentits: vista, olfacte i gust” va ser la porposta de la Facultat d’Enologia.

La Facultat d’Enologia va organitzar el taller “Estimulació dels sentits: vista, olfacte i gust”, on tant petits com adults podien posar a prova la seva percepció dels sentits: com funcionen, com interaccionen i quina suggestió provoca aquesta relació. Els participants van poder comprovar les sensacions i l’associació d’aromes amb els gustos.

L’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) també va estar present a la fira amb el taller “Els robots poden jugar a futbol?”, una activitat amb robots que es podien moure gràcies a la informació que rebien els seus sensors.

Els participants van poder expermientar amb robots al taller que va organitzar l’ETSE.

La fira “Tastets de Ciència” impulsa l’apropament de les diferents disciplines científiques i les seves aplicacions a la població, fent-los participar de les experiències, models i simulacions. També es vol donar a conèixer les activitats i experiències que es realitzen a les aules dels centres educatius i impulsar el reconeixement de la tasca docent dels professionals.

“Tastets de Ciència” és una iniciativa organitzada pel Centre de Recursos Pedagògics del Baix amb la participació de La Fira Centre Comercial i la col·laboració l’Ajuntament de Reus, la Fundació Privada Reddis, Aigües de Reus, l’Escola de Dansa i el Centre de Lectura de Reus, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i Ciencia en Acción.