08/05/2014

Quaranta joves de batxillerat participen en la primera edició del programa ‘Talent Jove’

Es tracta d'un programa formatiu de física i matemàtiques de la URV en què s'ofereixen coneixements avançats sobre matèries científiques a joves de 1r de batxillerat amb bones capacitats acadèmiques

El programa es duu a terme els dissabtes als laboratoris i aules de la URV.

Tots els dissabtes al matí, durant tres hores, uns quaranta nois i noies de primer de batxillerat deixen el que estan fent per anar a la Universitat. Ho faran durant tot aquest curs i durant el curs vinent. Allí, professors de secundària i investigadors de la URV els ensenyen matemàtiques i física. Es tracta de Talent Jove, un programa d’alta exigència formativa i científica que els ofereix coneixements de nivell superior al programa escolar de batxillerat.

Els alumnes que prenen part en aquesta experiència han hagut de superar una prova de nivell en física i matemàtiques i tots ells tenen qualificacions iguals o superiors a 8,5 d’aquestes matèries de 4t d’ESO. En la primera edició s’hi han presentat el doble de candidats que places disponibles hi ha. “Són alumnes molt motivats en aquestes matèries i el que es busca és millorar el seu rendiment”, explica el doctor Francesc Díaz, coordinador del curs. L’objectiu és que assoleixin el nivell formatiu que s’aconsegueix en el batxillerat internacional, que s’ha près com a referent. També es pretén estimular la vocació per la recerca.

Un professor i investigador de la Universitat ensenya física als alumnes.

Talent Jove es duu a terme tots els dissabtes del curs actual i del vinent, de deu del matí a una del migdia. S’hi desenvolupen temes avançats, una setmana de física -que en algunes sessions s’imparteix al laboratori- i l’altra de matemàtiques. En aquestes sessions es plantegen conceptes i exercicis complicats i les pràctiques que els poden ser difícils de realitzar. A través de l’aplicatiu Moodle -una comunitat virtual-, durant la setmana alumnes i professors fan el seguiment del curs, amb la proposta d’activitats complementàries i la resolució dels dubtes que es poden plantejar.

Notícia en vídeo