28/10/2021

Quatre centres de la URV reben la distinció de l’AQU Catalunya per l’assoliment de l’acreditació institucional

L’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya reconeix els 25 centres d’universitats catalanes acreditats institucionalment, que considera “un referent per la resta”. De la URV s'han acreditat la Facultat de Química, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, la Facultat d’Economia i Empresa i la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia

El Vicerector de Programació Acadèmica, Docència i Professorat, Domènec Puig, recollint el reconeixement.

Coincidint amb el primer quart de segle de la creació de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), aquest dimecres s’han distingit els primers 25 primers centres d’universitats catalanes acreditats institucionalment, quatre dels quals, són centres de la Universitat Rovira i Virgili: la Facultat d’Economia i Empresa, la Facultat de Química, l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria, i la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia.

Durant l’acte de celebració dels 25 anys d’AQU Catalunya, s’ha fet l’entrega d’un certificat als centres acreditats institucionalment  i s’ha apuntat que, “aquests 25 centres han de ser un referent per la resta”. El Vicerector de Programació Acadèmica, Docència i Professorat, Domènec Puig, que ha recollit el reconeixement, ha volgut agrair a totes les persones que han fet possible aquestes fites “el seu esforç i entusiasme” i ha encoratjat tothom “a continuar treballant en aquest direcció per integrar la cultura de la qualitat en el dia a dia de la institució contribuint així a la millora de la Universitat”.

L’acreditació institucional, representa un sistema més eficient d’avaluació de la qualitat i d’impuls de la millora contínua a les universitats catalanes, mitjançant el reforç del paper del centre en la qualitat de les titulacions que s’imparteixen. Tenir l’acreditació institucional certifica que aquests centres han desenvolupat els seus ensenyaments amb qualitat. Al mateix temps, garanteix que disposen dels mecanismes que asseguren la qualitat de tots els processos que afecten les accions formatives que fa el centre. Aquest fet s’avala amb la certificació de la implantació del seu Sistema de Garantia Interna de Qualitat, que obtenen abans de tenir l’acreditació institucional.  De fet, tenir la certificació de la implantació del Sistema de Garantia Interna de Qualitat del centre és un dels dos requisits necessaris per a l’acreditació institucional, a més d’haver renovat l’acreditació de com a mínim la meitat de les titulacions de grau i la meitat de màster.

Ena aquests moments hi ha dos centres pendents d’obtenir properament aquesta acreditació institucional. Per una banda, la Facultat de Ciències Jurídiques de la URV, que ja ha estat reconeguda amb del Sistema de Garantia Interna de Qualitat (SIGQ) i  es troba en tràmit de sol·licitud i per l’altra, la Facultat de Lletres, que es troba en procés de certificació del seu  Sistema de Garantia Interna de Qualitat.