5 juliol 2020

URV Activ@ - Diari digital de la Universitat Rovira i Virgili ·

Cerca avançada

Consumir greixos saturats i d’origen animal, com la mantega, rica en àcids grassos saturats i trans, s’associa a tenir més risc de patir diabetis tipus 2. En canvi, el consum de iogurt sencer comporta menys risc. És el resultat del seguiment durant quatre anys de més de 3.000 homes i dones d’entre 50 i 80 anys participants en el projecte PREDIMED, estudi clínic d’intervenció nutricional en pacients amb alt risc cardiovascular

Beure més de cinc gots per setmana de begudes ensucrades o edulcorades, incloent-hi les begudes light i els sucs de fruita, augmenta l’obesitat abdominal, la hipertensió arterial, els nivells de triglicèrids en sang i redueix el colesterol bo. Són les principals conclusions d’una recerca realitzada en 1.868 persones d’entre 55 i 80 anys amb un alt risc cardiovascular. El treball forma part de l’estudi PREDIMED (Prevenció amb Dieta Mediterrània), i els resultats s’han publicat a la revista Journal of Nutrition

Adoptar un patró de dieta mediterrània, rica en greixos d’origen vegetal a partir d’aliments naturals (oli d’oliva i fruita seca) i sense restricció calòrica s’associa a una lleugera reducció del pes i menys circumferència de la cintura abdominal, en comparació d’una dieta baixa en greix en individus amb alt risc cardiovascular. És la conclusió d’un article que s’ha publicat a la revista The Lancet Diabetes & Endocrinology aquest dimarts